Jump to content

Russisk rigg til langhold


Trugetur

Recommended Posts

Filmsnutten over må nok være en selektert komedie🤡Finnes også andre seriøse testrapporter på dette våpenet😄

 

Østeuropeiske kvalitetsvåpen brukes allerede her i Norge til jakt og sportsskyting. Regner med at konflikten med russland blir å roe seg etterhvert. Europa er ganske avhengig av gassimport fra Putin, slik at alt ikke kan skrus av mellom landene.

 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på øst-europeisk og russland når det kommer til loven. LOVEN sier jeg ikke kan importere våpen fra Russland, og sånn har det vært siden det kom sanksjoner mot Russland siden 2012-2014 engang. Jeg kan importere hva jeg vil fra Finnland, Tsjekkia, Polen, Ungarn, Litauen, men ikke Russland.

Tro meg, det er mange her som gjerne vil importere alt i fra Dragunover til Baikal hagler, og pallevis med billig ammunisjon, desverre må du stikke fingeren i jorda og se at sånn blir det ikke.

Edited by Carl Volt
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, okris said:

På filmen sier han blandt annet;

"Verdens beste sniper rifle, Kan åpnes med en hånd, 2 kg avtrekk, kvalitet i hver detalj". Han avsluttet med å si: "Kjøp 2, eller bedre 4"!

Alt sagt som syrlig humor. Sabla vittig 🤑

 

Historien rundt klovnen som snek seg på IWA messen og gjorde skandal på ORSIS sin messestand er enda en gåte og kan leses her.
 

https://www.thefirearmblog.com/blog/2017/04/21/orsis-t-5000-rifle-description-news-rumors/amp/

 

De spesielle med denne riflen er at alt stål til låskassa og løp er laget i 416R rustfritt stål med 5R rifling og skal kunne prestere 0.5 MOA presisjon. Dette er antageligvis blitt kopiert fra Remington model 700 M24 skarpskytter riflen i 7.62 NATO til amerikanerne, men jeg lurer litt om 416R kromlegeringen egner seg til magnumkalibrene .300 win mag og .338 Lapua i forhold til slitasje? De nye M24 riflene (M2010) ble i 2010 oppgradert med .300 win mag løp i karbonstål på eksisterende låskasser, og det sannsynligvis ikke helt uten grunn.

 

Uansett så startet jeg denne tråden i håp om noen kanskje kunne føre inn ORSIS produkter, men så var dette vel like lurt som å be om å få bestilt Havanna sigarer til Florida.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...