Jump to content

Ammunisjon for rypejakt?


Fishy

Recommended Posts

Heisann😀

 

hvilke ammunisjon til rypejakt vil dere anbefale og hvorfor? 

Hva er egentlig forskjellen fra billig og dyr ammunisjon? 

 

Jeg er helt fersk nÄr det kommer til jakt, sÄ jeg trenger noen tips. Takk pÄ forhÄnd! 

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Litt vanskelig Ă„ gi et godt svar utifra sparsomme opplysninger om kaliber, type vĂ„pen etc 😉

I tidlig rypejakt er us7 (2,5mm) i lett ladning-(30-34 gram)- helt greit og mange mener at man klarer seg fint med us7 hele sesongen, beronde pÄ hvilken type jakt man bedriver,..jakt med stÄende hund og korte hold, eller fjellrypejakt der holdene ofte blir lengre. En god allrounder for det meste av fuglejakt er hagl I stÞrrelse us6 (2,75mm). Tyngre enn 36 gram er egentlig helt unÞdvendig selv pÄ krevende vinterjakt. - Jeg svarer utifra antagelse om at kaliber pÄ ditt vÄpen er 12/70 eller 12/76.- Gode patroner er Ä fÄ fra en rekke produsenter slik som; Rottweil, Gambore, Gyttorp, Winchester og flere.

Forskjellen... "The proof is in the pudding " 😇 gode komponenter med god kvalitet er selvsagt aldri billige, men det viktige er at du tester med DITT vĂ„pen pĂ„ papir og finner en patron som gir gode skuddbilder uten for mange, og store luker.

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...