Jump to content

Kjøling av demper…


223-shooter

Recommended Posts

vux skrev (36 minutter siden):

Pleier legge mine i snøen mens jeg klistrer. Passer på at det ikke kommer snø inn i demper bare..

Det blir jo ein form for bråkjøling.. Legg du snø rundt heile? Reknar med du ikkje har hatt nokon problemer med dette?

 

Trur eg ville vore skeptisk til ein slik form for bråkjøling. I alle fall vist det dreier seg om å legge børse ned med berre eine sida av demparen mot snøen.  Kanskje laga seg ein snøball og brukt denne til å kjøle ned heile demparen litt forsiktig?

Edited by stigamundsen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Legger den bare ned i snøen liggende. Opp til hullet ca. så er vel halve delen som blir kjølt ned først da ja. Skyter normalt bare fem skudd før jeg gjør dette(hurtigkobling på demper) så demperen er ikke rødglødende når jeg gjør dette. Svemko demper jeg har og har ikke hatt noen problemer med dette.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg putter ikke svemkoen mine i snøen etter 5-10 skudd.. Men mulig jeg er overforsiktig. Skrur de av etter endt 5-10 skudds serie å lar de hvile på "luftigste" sted. Om jeg skulle skutt igjen kjapt, så tar jeg den i hånda å veiver luft gjennom den mens jeg tusler frem å tilbake. (lurt å vente litt med å ta den i hånda etter 10 skudd)

 

Når jeg omsider får kjøpt ståldemper, da hiver jeg den nok gjerne i snøen eller lignende. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...