Jump to content

Etterslep på avtrekk, CZ455


andyki87

Recommended Posts

Har montert yodave triggerkit på min 455 og er superfornøyd med vekta på avtrekket og hvor crisp det er. Problemet er at jeg opplever et veldig langt "lett" etterslep. Dette gjør at det er utrolig enkelt å nappe skuddene. Noen som har noe løsning på det aktuelle problemet?

Link to comment
Share on other sites

Nå svarer jeg på noe du ikke spør om og jeg kjenner ikke yodaveavtrekket, så slå på alle filtre: men. På 452 modellene, og originalt avtrekk var trikset å forlenge justeringsskruen som gikk inni avtrekkerfjæra. Dette ble gjort ved å demontere avtrekket, og legge skruen på anbolten og gi den noen lette rapp med en sveisehammer eller lignende. Poenget er å flytte metall på den ugjengede delen av skruen. Peening kalles dette på nynorsk. Skruen blir tynnere og lengre. Denne skruen når den er riktig justert, regulerer avtrekk og ettervandring. På min 452 er dette overdrevet litt, jeg har ingen merkbar ettervandring når tennstempelet faller. Avtrekket ble faktisk bittelitt tyngre, men klart renere, så jeg lever lykkelig med dette. Alternativt, kontakt børsemaker. Kan fort være en bedre løsning. Er avtrekkeren din bred nok kan en settskrue monteres mot bakenden av avtrekkerbøylen for å begrense ettervandring.

Lykke til!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...