Jump to content

Cerakote eller Pulverlakk?


OO

Recommended Posts

On 1/15/2022 at 10:21 PM, OO said:

forskjellen på varmebehandlet pulverlakk og Cerakote serie H?

Jeg har lite til null erfaring med pulverlakk. Cerakote H og C har jeg brukt en god del. Jeg innbiller meg at det er lettere å ha kontroll med tykkelsen på lakken om man bruker Cerakote. Pulverlakk er kanskje tingen om man skal ha en tykk feit beskyttende overflate hvor jevnheten i tykkelse ikke betyr mest.

Var jeg deg ville jeg bare vurdert Cerakote til låsekasse.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (8 timer siden):

Jeg har lite til null erfaring med pulverlakk. Cerakote H og C har jeg brukt en god del. Jeg innbiller meg at det er lettere å ha kontroll med tykkelsen på lakken om man bruker Cerakote. Pulverlakk er kanskje tingen om man skal ha en tykk feit beskyttende overflate hvor jevnheten i tykkelse ikke betyr mest.

Var jeg deg ville jeg bare vurdert Cerakote til låsekasse.

Hei.

 

Går nok for Cerakote E/Elite serie. Skal være mer holdbar enn Serie H og tynnere.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, OO said:

Cerakote E/Elite serie

Det er vel mest i teorien tenker jeg 😉

Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt.

Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (33 minutter siden):

Det er vel mest i teorien tenker jeg 😉

Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt.

Får en børsemaker til å gjøre jobben. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (17 timer siden):

Det er vel mest i teorien tenker jeg 😉

Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt.

Har du opplevd noe slitasje på lakken, siden du lakkerte str’en din?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, OO said:

Har du opplevd noe slitasje på lakken, siden du lakkerte str’en din?

Den har nå ikke vært så veldig mye brukt etter lakking. Den blir for det meste brukt som testrigg. Jeg har selvfølgelig en annen STR som jeg ikke tuller rundt med og som får mengdebruken. Men uansett, der metall gnikker på metall så blir det selvfølgelig merker. Det betyr at bare magasinet jeg lakket får riper der det er i kontakt med kloa som skal holde den på plass. På en STR er det nesten ingen slitasjepunkter. 
 

Som Olesøn sier så betyr prepareringen veldig mye for kvaliteten og sluttresultatet på lakken. Jeg har brukt en for «grov» garnet (sand), og det lager ikke den mest optimale strukturen for lakken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (På 21.1.2022 den 22.12):

Stiv pris får en si 🙄 Nesten som hvit pulver..

 

Olesøn skrev (På 21.1.2022 den 19.03):

Durano selger medium for blåsing så jeg nå. Har ikke prøvd det sjøl, jeg låner hos tungindustrien, så må ta det som er der.

Vurderer å gå for Durano pga garantien de har om lakken ikke sitter som den skal. Men vet ikke hvor godt kjent de er med str kontra en servicestasjon...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...