Jump to content

Winchester SXP Defender?


Nomad88

Recommended Posts

  • Nomad88 changed the title to Winchester SXP Defender?

Hadde en marine defender en tid, kort og hendig hagle. Men jeg slet med og skyte godt med den, skal sies att jeg er 194cm. Stålkvaliteten på enkelte deler er kanskje noe dårlig, skjøt ca 1000 smell med mi og da var det tydelig slitasje på enkelte biter, blant annet den derre som holder på patronen i magasinet slik att magasinet kunne finne på og slippe to patroner med forkiling som resultat. Selvfølgelig ikke ett problem på jakt men ugøy uansett.. 

Link to comment
Share on other sites

"Rimelig" er stikkordet, de SXP jeg har klådd på (og den ene jeg hadde), var av jalla kvalitet. Dårlig overflatebehandling, helt latterlig dårlig herding, virker som total mangel på forståelse for materialteknologi. Hanen ble helt most etter få hundre skudd siden den var alt for myk og ble skvist utover hver gang den traff tennstempelet. Raklete "guide rails" for forskjeftet, tendenser til begynnende rust i låsespora i pipa allerede fra fabrikk.

 

I tillegg er den laget i et teokrati.............

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for innspill

Merkelig nok alle reviews jeg leste på nett skryter folk av at den er fast og fin uten slark, samtidig får man vanvittig mye hagle for pengene. Jeg er alltid skeptisk til tyrkisk produkt men det sies at de kan det med å lage hagler. 

Jeg får dra se på en i butikken , evt se på andre alternativ. 

Tips om tilsvarende kompakte pumpe - semi auto hagler taes imot. :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...
Nomad88 skrev (På 14.1.2022 den 10.52):

Takk for innspill

Merkelig nok alle reviews jeg leste på nett skryter folk av at den er fast og fin uten slark, samtidig får man vanvittig mye hagle for pengene. Jeg er alltid skeptisk til tyrkisk produkt men det sies at de kan det med å lage hagler. 

Jeg får dra se på en i butikken , evt se på andre alternativ. 

Tips om tilsvarende kompakte pumpe - semi auto hagler taes imot. :)

 

 

Kjøpt deg hagle ? Jeg har Winchester SXP Camp & Field, Winchester SX4 Hybrid Carbon og Remington 870 Super Magnum Express super greie våpen. Passer meg utmerket til fuglejakta jeg driver med. Har og 3 Beretta O/U hagler. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...