Jump to content

Sabatti Mod 90 Thumbhole - erfaringer?


Saethern

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen som har erfaringer med Sabatti 90?

Jeg tenkte å kjøpe en "allround" rifle som skal brukes på alt fra toppjakt til elgjakt.

 

Noen som har erfaringer med nevnte børste? Positivt - negativt? 

Evnt. andre anbefalinger som en god allround-rifle? 

 

Har også lest mye om valg av kaliber og falt på at 308 blir det beste alternativet ettersom jeg tenker lyddemper.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en slik i 30.06. Rifla var grei, men fremsto som litt pinglete på enkelte løsninger, da spesielt sikringen som var litt grov. Det dårligste på rifla var helt klart knappen som du løser sluttstykket med. Det er noe kjipe aluminiumsgreier som nærmest fremstår som porøst. Stiften som holder denne på plass knakk på min etter kort tid. Jeg fikset med å skjære av et lite skrujern for sånn finelektro-greier i blankt stål, det var en super løsning. Mens jeg holdt på med det fikk jeg tilsendt et nytt komplett sett med ny knapp og stift, denne har jeg liggende ubrukt ennå om du skulle vært interessert å skaffe deg en reserve :)

Ellers: knall rifle, stokken helt grei, ingenting å utsette på  presisjon eller avtrekk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...