Jump to content

9mm pistolammo ( FMJ vs LRN )


Mentagor

Recommended Posts

Hei,

 

Var for noen dager siden og shoppet litt ammo. Kjøpte det jeg trodde var FMJ men som viser seg når jeg nå skal ta det ut av esken at det er LRN ( lead round nose ) i stede. Kvittering sier FMJ, og har betalt FMJ-pris for ammunisjonen.

 

Er det noen fordeler/ ulemper med å bruke dette ? Burde jeg gå og bytte de inn i FMJ? Skyter kun CZ Shadow 2 - dynamisk production

 

Edit: Kan også legge til at jeg i hovedsak skyter innendørs. 

 

 

Edited by Mentagor
Link to comment
Share on other sites

Mange innendørsbaner har forbud mot umantlet ammo.

Mange våpen har utrolig mye dårligere presisjon med umantlet ammo enn med mantlet.

Har ikke testet shadow2 med umantlet, så jeg vet ikke hvordan det er i dette konkrete tilfellet.

 

Når det er sagt, så er ofte umantlet ammo dyrere i innkjøp enn mantlet. så om det funker bra i pangen din og baneinstruksen sier at umantlet er OK eller faktisk et krav (noen steder er det faktisk et krav om umantlet ammo) så er det jo bare å beholde de, men det er ikke vanlig at det er noe bedre enn vanlig helmantlet ammo.

 

Personlig ville jeg kvitta meg med de og erstattet de med mantlet.

Edited by AndersR
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange tusen skudd kjøpte du? Om det bare er noen pakker så er det vel bare å skyte dem opp. God grunn til å ta med noen venner på banen og få de til å spise opp den kjipe ammoen også får du introdusert de til en fin hobby samtidig :)

(og kom deg utendørs, innendørsskyting gir meg frysninger nedover ryggen(bortsett fra på vinteren for da er det motsatt))

Edited by Roffa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...