Mentagor Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 (edited) Hei, Var for noen dager siden og shoppet litt ammo. Kjøpte det jeg trodde var FMJ men som viser seg når jeg nå skal ta det ut av esken at det er LRN ( lead round nose ) i stede. Kvittering sier FMJ, og har betalt FMJ-pris for ammunisjonen. Er det noen fordeler/ ulemper med å bruke dette ? Burde jeg gå og bytte de inn i FMJ? Skyter kun CZ Shadow 2 - dynamisk production Edit: Kan også legge til at jeg i hovedsak skyter innendørs. Edited January 5, 2022 by Mentagor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Dessert Eagle er vel en av de få som må ha mantel i bakkant, evt TMJ, ellers er det vel lite det at det er bly i front som gir annet enn endring av virkning på det man treffer(kjøtt i denne sammenheng) Ellers er vel ikke 1911 veldig happy for SWC ofte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersR Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 (edited) Mange innendørsbaner har forbud mot umantlet ammo. Mange våpen har utrolig mye dårligere presisjon med umantlet ammo enn med mantlet. Har ikke testet shadow2 med umantlet, så jeg vet ikke hvordan det er i dette konkrete tilfellet. Når det er sagt, så er ofte umantlet ammo dyrere i innkjøp enn mantlet. så om det funker bra i pangen din og baneinstruksen sier at umantlet er OK eller faktisk et krav (noen steder er det faktisk et krav om umantlet ammo) så er det jo bare å beholde de, men det er ikke vanlig at det er noe bedre enn vanlig helmantlet ammo. Personlig ville jeg kvitta meg med de og erstattet de med mantlet. Edited January 5, 2022 by AndersR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentagor Posted January 5, 2022 Author Share Posted January 5, 2022 15 minutes ago, AndersR said: Personlig ville jeg kvitta meg med de og erstattet de med mantlet. Er litt dit jeg lener meg også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Flere inne skytebaner har forbud mot rene blyprosjektiler, feks okts sine på sthanshaugen/tåsen Masse dritt i våpenet, og dritt i lufta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OysteinR Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 15 hours ago, aps said: Flere inne skytebaner har forbud mot rene blyprosjektiler, feks okts sine på sthanshaugen/tåsen Masse dritt i våpenet, og dritt i lufta. Hva betyr dette for minirifle og .22 skyting med sivilpistol? Finito? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffa Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 (edited) Hvor mange tusen skudd kjøpte du? Om det bare er noen pakker så er det vel bare å skyte dem opp. God grunn til å ta med noen venner på banen og få de til å spise opp den kjipe ammoen også får du introdusert de til en fin hobby samtidig (og kom deg utendørs, innendørsskyting gir meg frysninger nedover ryggen(bortsett fra på vinteren for da er det motsatt)) Edited January 6, 2022 by Roffa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 OysteinR skrev (23 timer siden): Hva betyr dette for minirifle og .22 skyting med sivilpistol? Finito? unntak for 22, med det sagt skyter jeg kobberplata! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m00se Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 On 1/6/2022 at 1:20 PM, OysteinR said: Hva betyr dette for minirifle og .22 skyting med sivilpistol? Finito? CCI Minimag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts