Jump to content

Ny rifle Mauser M12 trail


Bushviper

Recommended Posts

Har gått til anskaffelse av en Mauser M12 trail, dette er hundefører utgaven av M12 serien med en signal oransje Mossy oak stokk. 
 

Da jeg i all hovedsak skal bruke den på postering og smygjakt på hjort og rådyr, ønsker jeg en annen stokk, må si jeg har gått litt lei den oransje skrikende fargen. 
Jeg ønsker å beholde syntetisk stokk mtp lav vekt og lite vedlikehold, vet noen om stokk produsenter som har stokker til denne modellen? Drømmen er en Mossy Oak stokk, men ensfargede går også fint. Takknemlig for tips.

Link to comment
Share on other sites

Kvernhuselva skrev (1 time siden):

Er vell lite og velge i til M12 er eg redd. Er ei god stund sida eg sjekka men da var det vell kun GRS laminat, iallefall det som var aktuelt nokk til og bli lagt på hugsen. Synt skjefte trurkje eg eg fant i det heile tatt..

Det er nok med en k i nok. 

  • Like 2
  • Dont like 2
Link to comment
Share on other sites

Bushviper skrev (På 5.1.2022 den 14.25):

Har gått til anskaffelse av en Mauser M12 trail, dette er hundefører utgaven av M12 serien med en signal oransje Mossy oak stokk. 
 

Da jeg i all hovedsak skal bruke den på postering og smygjakt på hjort og rådyr, ønsker jeg en annen stokk, må si jeg har gått litt lei den oransje skrikende fargen. 
Jeg ønsker å beholde syntetisk stokk mtp lav vekt og lite vedlikehold, vet noen om stokk produsenter som har stokker til denne modellen? Drømmen er en Mossy Oak stokk, men ensfargede går også fint. Takknemlig for tips.

Kan du ikke lakke den, eller få noen til å lakke den. Da kan du få den i farge og mønster som du vil. Og det er jo en god stokk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei. Tusen takk for alle konstruktive forslag og svar. GRS stokk har aldri vært noen favoritt. Helt sikkert kjempebra stokker, men liker ikke utformingen på de. Den FBT stokken var veldig fin, men koster jo det samme som rifla, som var dyr nok. Så det utgår.

 

Jeg ønsker og beholde den oransje stokken, da det er en stokk. Så var muligheten for å få kjøpt en lignende type jeg var ute etter. Nå har jeg skjønt at det er noe dom heter hydrodpipping som høres veldig spennende ut. Der kan man velge mellom mønster og farger i alle varianter. Funnet en som gjør det i Norge, og var ikke skremmende dyrt heller. Det åpner for å beholde orginal stokk. Noen med erfaring som vet hvor slitesterkt dette er? Må jo tåle litt juling gjennom kvist og kvast.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...