Jump to content

Kjøp av Rødpunkt i utlandet?


Nomad88

Recommended Posts

8 minutes ago, Nomad88 said:

Heisan

Er det noe konkret som gjelder her?

Blir ikkje beslaglagt i tollen? 
 

leste på hjemmesia dems men sto ikkje nokke om det var forbudt.

Kommer ann på hvilket land du kjøper fra. Sjekk eksportlovene i det landet det gjelder. For USA for eksempel, så gjelder regelverket som heter ITAR, og rødpunktsikter faller under det regelverket og må søkes om for å eksporteres.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Mailman said:

Lurer på om det ikke var en revisjon av ITAR regelverket i 2020 eller 2019.Da ble en del ting fjernet derfra.

Kikkertsikter spesifikt ble visstnok fjerna da, finner ingenting spesifikt om rødpunkt-sikter uten forstørring, ei heller forhandlere som vil sende.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 12/31/2021 at 1:40 PM, Ei tohi varjata said:

Kan en spørre litt naivt hvilket rødpunkt det er du skal ha fra USA som ikke lar seg skaffe i Europa?

Frakt+moms+toll er som regel nok til at egenimport av slike blir dyrere.

 

Ole


Er på jakt etter ei Vortex Viper sikte som er endel krevende å finne i Norge om dagen og nokså lang leveringstid. Jeg får et pent brukt fra tantebarnet mitt til 1500kr som er ganske ok pris 

Link to comment
Share on other sites

Eksportreglene i USA har blitt mye strengere de siste åra, men det gjelder stort sett produkter "ment for/rettet mot" det militære markedet. Jeg skulle ha meg en ACOG i høst, og endte opp med å bestille fra England. Sjekker du nettbutikker i landene rundt Norge, så tipper jeg du finner en Vortex Viper ganske greit.

 

Et tips er å søke i landspesifikke nettsider. F.eks. hvis du vil se netbutikker i Sverige som har vortex viper, så skriver du bare;

site:*.se vortex viper 

Bytt ut "se" med landskoden du ønsker å søke i.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...