Jump to content

Import flodhest trophy


Mark 416

Recommended Posts

I’ve been hunting a flodhest in Tanzania last october; now I want to bring the scull to my hytte in Norway. I’ve an export license from tanzania and I have had contact with miljodirektoratet for the norwegian import licence.

When all the licenses are arranged I need an expediteur where I can sent the skull to and who can do all the transport etc..

Question: what is a good, trustful and experienced expediteur inNorway who can handle this?

Mange takk,

Mark ….from the Netherlands 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 12/30/2021 at 7:40 PM, Elgjaeger said:

I have used Greencarrier, contact Arild Larsen:

 

GREENCARRIER FREIGHT SERVICES NORWAY 
Greencarrier Shipping & Logistics AS

Supervisor Airfreight Import

P.O Box 183
NO-0614, Oslo , Norway

Visiting Address: Alf Bjerckes vei 10, NO-0582 Oslo 
 Phone: +47 22 82 33 80
Direct/Mobile: +47 90781947
E-mail: arild.larsen@greencarrier.com

Låner denne litt. Jeg fikk også anbefalt Greencarrier for import av sebraskinn men fikk til svar at de ikke hadde slike tjenester til privatpersoner. De sendte meg videre til DHL som gav samme svar (kun import til firma). Deretter til Trust Forewarding som heller ikke server privatpersoner. Før jeg gir opp og bare lar skinnet bli værende i Namibia, kan jeg spørre om du fikk ordnet dette gjennom Greencarrier? Har Greencarrier endret policy fra 2021 til 2023? Eller er der andre alternativer enn å etablere eget firma bare for å få skinnet hjem? Tror nok jeg har forsøkt meg på mitt siste Trofé fra utlandet 😔

Link to comment
Share on other sites

On 12/30/2021 at 7:40 PM, Elgjaeger said:

I have used Greencarrier, contact Arild Larsen:

 

GREENCARRIER FREIGHT SERVICES NORWAY 
Greencarrier Shipping & Logistics AS

Supervisor Airfreight Import

P.O Box 183
NO-0614, Oslo , Norway

Visiting Address: Alf Bjerckes vei 10, NO-0582 Oslo 
 Phone: +47 22 82 33 80
Direct/Mobile: +47 90781947
E-mail: arild.larsen@greencarrier.com

Låner denne litt. Jeg fikk også anbefalt Greencarrier for import av sebraskinn men fikk til svar at de ikke hadde slike tjenester til privatpersoner. De sendte meg videre til DHL som gav samme svar (kun import til firma). Deretter til Trust Forewarding som heller ikke server privatpersoner. Før jeg gir opp og bare lar skinnet bli værende i Namibia, kan jeg spørre om du fikk ordnet dette gjennom Greencarrier? Har Greencarrier endret policy fra 2021 til 2023? Eller er der andre alternativer enn å etablere eget firma bare for å få skinnet hjem? Tror nok jeg har forsøkt meg på mitt siste Trofé fra utlandet 😔
 

P

Prøvde en Mail igjen til Greencarrier men denne gangen ble mailen blokkert … 👏

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...