Jump to content

Skaut på saltbilen


Kvernhuselva

Recommended Posts

Jegermeistern skrev (Akkurat nå):

 

Etter som jeg fyller 75 om tre uker, må jeg vel være så "midt i målgruppen" som det går an å komme?

 

Men det er ikke alle i 70åra som er friske og raske, er endel det ute som er demente for eks. 

 

Man kan jo ikke være ved sine fulle fem, når man skyter på en saltbil eller som han andre som skyt på søppelbilen siden han trudde det var tyskere som prøvde seg på en ny okkupasjon 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Jegermeistern said:

 

Etter som jeg fyller 75 om tre uker, må jeg vel være så "midt i målgruppen" som det går an å komme?

Ja. 

 

Dersom du får nedlagt en postbil eller kanskje dronen til naboungene, vil du vurdere utstopping eller kanskje en bogmontasje for å få utstilt trofeet i finstua? :mrgreen:

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

fluefiskern skrev (2 timer siden):

Man kan jo ikke være ved sine fulle fem, når man skyter på en saltbil eller som han andre som skyt på søppelbilen siden han trudde det var tyskere som prøvde seg på en ny okkupasjon 

Det kan eg sei att han som skaut søppelbilen pleide og bli galen med jamne mellomrom og blei alltid fort tatt hand om og tatt med til en egna plass der han ikkje var farleg for seg eller andre. 

 

Uten å vete det vil eg halde det sansynligt att det må være noko liknande som er tilfellet for han som skaut saltbilen

Link to comment
Share on other sites

boble skrev (2 timer siden):

Dersom du får nedlagt en postbil eller kanskje dronen til naboungene, ......................

Nja, kanskje ikke postbilen, men her hos oss har vi en bil som selger iskrem. Den annonserer sin ankomst med Norsk dans nr. 1 på høyt volum fra en skurrende høyttaler. Jeg har flere ganger tenkt at det kanskje burde vært skuddpremie på denne 😬.

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (33 minutter siden):

   -   Norsk dans nr. 1   - 

 

Nei, dette skjærende falske spetakkelet skal forestille norsk dans nr. 2, fra opus 35.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6P1_kA0molw

 

Jeg har mange ganger lurt på hvordan en kan få "eliminert" svineriet, uten å få våpna inndratt. Jeg har vært inne på tanken om å dressere en hakkespett til å kverke høyttaleren.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (5 minutter siden):

 

Nei, dette skjærende falske spetakkelet skal forestille norsk dans nr. 2, fra opus 35.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6P1_kA0molw

 

Jeg har mange ganger lurt på hvordan en kan få "eliminert" svineriet, uten å få våpna inndratt. Jeg har vært inne på tanken om å dressere en hakkespett til å kverke høyttaleren.

 

Gjør som jeg gjorde, stoppa han og sa det ikke bor en eneste unge i gata her, men der og der er det mange av de 

Link to comment
Share on other sites

Eg synest det er triveligt eg med litt isbilmelodi i ny og ne. Bur rett nokk så grisgrent att det høyrer til skjeldenhetene att eg får det med meg og kan sjølvsagt sjå irritiasjonen når man høyrer melodien i timesvis når bilen skall kjøyre gate opp og gate ned i eit stort nabolag. Men, det er ein av dei tinga man velger og bli utsatt for ved og bu tett.  Flytt til feks. Nordsverige og problemet er løst!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jegermeistern skrev (2 timer siden):

 

Jeg har mange ganger lurt på hvordan en kan få "eliminert" svineriet, uten å få våpna inndratt. Jeg har vært inne på tanken om å dressere en hakkespett til å kverke høyttaleren.


 

Her hvor jeg bor hadde vi problematikken med isbilen oppe på ett allmøte i velforeningen.

Vi avtalte at den ungen i nabolaget som først klarte å nå frem til isbilen for deretter å løpe vekk mens den ropte: «EKKEL MANN, SLEM MANN» skulle få 500 kroner av velforeningens kasse. 
Dette løste isbilproblemet, samlede utgifter for vellet:2500 kroner. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 5
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

all trades, master of none skrev (1 time siden):


 

Her hvor jeg bor hadde vi problematikken med isbilen oppe på ett allmøte i velforeningen.

Vi avtalte at den ungen i nabolaget som først klarte å nå frem til isbilen for deretter å løpe vekk mens den ropte: «EKKEL MANN, SLEM MANN» skulle få 500 kroner av velforeningens kasse. 
Dette løste isbilproblemet, samlede utgifter for vellet:2500 kroner. 

Regner med att du spøker, ellers er du en dust.

Link to comment
Share on other sites


 

Ja, jeg spøker😄.

 

For ordens skyld:

- jeg har så dårlig hørsel at isbilen ikke plager meg lengre

- jeg blir alltid glad når ungene kommer med is fra isbilen

- jeg slutter å bli glad for is fra isbilen når ungene ber meg om å vipse betaling for isen.

Edited by all trades, master of none
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

boble skrev (23 timer siden):

Ja. 

 

Dersom du får nedlagt en postbil eller kanskje dronen til naboungene, vil du vurdere utstopping eller kanskje en bogmontasje for å få utstilt trofeet i finstua? :mrgreen:

Da jeg var sånn 12-13 år var det faktisk en som «slengte et par skudd» etter postbilen med Mauseren. Heldigvis traff han ikke, var vel for full den dagen. Gikk værre litt senere da han skjøt en venninne, da traff han og hun ble kjørt på sykehuset, hun overlevde. Fyren som skjøt var jo kjent i lokalmiljøet for ikke å være helt i lodd, men de tok ikke Mauseren fra ham før siste episoden…

Link to comment
Share on other sites

On 12/28/2021 at 7:42 PM, Jegermeistern said:

 

Nei, dette skjærende falske spetakkelet skal forestille norsk dans nr. 2, fra opus 35.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6P1_kA0molw

 

Jeg har mange ganger lurt på hvordan en kan få "eliminert" svineriet, uten å få våpna inndratt. Jeg har vært inne på tanken om å dressere en hakkespett til å kverke høyttaleren.

 

Kan vi ikke kalle den sangen det den i vanlige hjem egentlig heter:

 

"Norge-rundt-sangen"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

m00se skrev (1 time siden):

   -  det den i vanlige hjem egentlig heter:

 

Slikt blir da gjort. På min 33-plate med Ingrid Haebler står det, bak "Piano Concerto No. 21, KV 467: "(Elvira Madigan)".

 

Og på min like gamle 33-plate med Mahlers symfoni nr. 5 står det "featuring theme from Visconti's film "Death in Venice" ".

 

https://www.youtube.com/watch?v=yeaCjyxrgGY

 

Men når jeg skal diskutere klassisk musikk med nett-venner i New Zealand eller Sør-Korea, må jeg nok bruke korrekt betegnelse. Akkurat som man kanskje ikke bør bruke betegnelser som "lang-mævvvser" og "sallllong" i utaskjærs-diskusjoner.        

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...