Jump to content

Vant jaggu en GRS bifrost stokk!


YnStee

Recommended Posts

Som tittelen sier, jeg vant en GRS Bifrost stokk i Norma sin julekalender :) Meen, så til problemet, rifla jeg gjerne skulle hatt stokken på, min Sako S491 er jo ikke i lista over kasser den leveres til, det er heller ikke overraskende. 

 

Er det noe som har denne stokken, og som veit om materialet den er laget i, er slik at beddemasse osv biter greit, så en evt kan tilpasse stokken til kassa?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg som svarer deg, kan tilpasse stokken til låskassen din. Har laget div. stokker gjennom en del år, kan sende deg bilder av stokker jeg har laget, om du sender din mail. adresse til min: kruger-m@online.no

 

Akkurat nå holder jeg på med nettskjæring på en Franchi hagle, hvor jeg fjernet pistolgrepet, så nå fremstår hagla med engelsk stokk og ny nettskjæring i 18 linjer pr. tomme.

 

Hadde en boyd stokk som jeg kjøpte brukt for noen år siden, det er også en laminert stokk. Stokken var laget til en kort Browning låskasse i 308, og min kasse var litt lenger siden den var i 30-06. Ikke noe problem med å legge ned ny beddemasse der, og kan ikke tenke meg at det vil være noe problem med din GRS stokk heller. Det er bare å frese ut der man skal ha ny beddemasse, det vil temmelig sikkert hefte.

 

Det som jeg så som et problem på Boyd stokken, var at treverket var så mykt, at det ikke egnet seg for å legge nettskjæring, så det ble det altså ikke på denne. Jeg lager også nettskjæring fra 16 - 22 linjer pr. tomme, treskjæring og tilpassing av kolbekapper tar jeg også.

 

Mvh Thomas Krüger-Monsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...