Jump to content

Tunge kuler I 357.


bobby

Recommended Posts

Har under lang tid brukt rel hurtig krutt; Aliant Red Dot og nå N-320  for koseskyting med 158 grs SWC  og Frontier kuler. Lading mellom 5-6 grs og dette har fungert veldig bra,- er jo klar over risikoen med dobbel lading krutt, så er forsiktig og innarbeidet meg etter hvert gode rutiner. -Tenker nå støpe og lade litt  tyngre kuler ( 175 grs SWC) 

Noen med erfaring - eller synspunkter av kombinasjonen tunge kuler hurtig krutt? - Eller er jeg på glatt is og bør skifte krutt.

Liker ikke å fylle hylsa med N-110...som heller ikke er egnet til red ladninger. 

Revolver er 4" Ruger Blackhawk. 

 

Link to comment
Share on other sites

Med N320 kutt, så greier du trolig å finne en ladning som gir meget god presisjon i de lavere hastighetene. 

Og vil være noe som effektmessig kan sammenlignes med svartkruttladningene til de første SA revolvere som brukte patron.

Faremomentet er risikoen med dobbellading av krutt.

 

Jeg vil tro at med N350, (hvis du bruker magnum hylser) så vil du kunne lade noen småfriske patroner, til rett under lydens hastighet.

Evt. N340 krutt hvis du bruker special hylser.

Dette kan være artige patroner til koseskyting i en 4" SA revolver, der rekylopptaket er at revolveren ruller i hånden.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...