Jump to content

Tips til reparasjon av jaktbukse med membran


MikiN1486

Recommended Posts

Hei.

Nå har jaktbuksa mi revnet fra bunn og opp til kneet etter 15 års bruk. Det er kun i ytre membran laget som har revnet. Har egentlig ikke lyst å bare avskrive den sånn uten videre.  Noen som har noen tips å komme med vedrørende reparasjon. Buksen er i membran  med en eller annen form for stoff på utsiden for å redusere lyd

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for et godt tips. Da må en finne ingrediensene på den lista. Bør ikke være alt for vanskelig😁.  Jo takk. Prøver å holde liv i tingene jeg har så lenge som mulig. Kjøper også helst brukt om det lar seg gjøre.  Det er alt for mye som blir kastet her i verden. Jobber med forsikringsskader. Det er helt vilt hvor mye som blir kastet selv om bare en vask eller rens er det som skal til😥

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Reparasjon av membrantøy har jeg ikke prøvd selv, utover "macho-metoden" med gaffatape, så jeg er ikke i noe posisjon til å si hva som er lurt og ikke. Rent intuitivt så tenker jeg at en reparasjon med lynlim lager en binding som lett blir sprø og lite holdbar i klær med mye bøy og tøy?

 

Første tanken som slår meg er å sy riften og forsegle sømmen med sømtape/-bånd eller silikonbasert sømforsegling.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis du kommer til fra innsiden, så har jeg god erfaring med å "forskale" med tape på innsiden, og så stryke et tynt lag med Aquasure, e.l., på utsiden. Det blir solid. Et så langt, limt parti, som det høres ut som du får her, blir kanskje litt stivt...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...