Jump to content

Smøring av pistol


Fnikko

Recommended Posts

Hva som helst som løser og smører.

 

Mange (inkl meg selv) bruker Ballistol, mange andre bruker billigste multispray fra biltema som også kommer i hendige små spraybokser. Noen bruker sånn svindyr fancy shit med små kjeramiske kuler og størknede tårer til den utrydningstruede Vaquita-nisen som kun eksisterer i Californiabukta, men i hvert fall når det kommer til dynamisk virker det som at de fleste velger det enkleste, både rent praktisk og for lommeboka.

Link to comment
Share on other sites

Bruker WD-40 til rens, fuktfordriving og kvikk-fiks og blank Universalolje/symaskinolje til smurning. Billig og enkelt, lukter lite og funker som bare det. Bruker å ha symaskinoljen over på en slik derre myk låsoljeflaske for enkel og presisjonsaktig dosering.🙂

Link to comment
Share on other sites

Breakfree CLP på alle mine våpen.
Jeg bruker også Tetragun «Action Blaster» til noe, jeg synes denne er grei for å slippe full atskillelse av håndvåpen som trenger en grundigere puss, eks ruger mark 3 i 22 som er klønete å demontere og fetter mye. Genialt enkelt å spraye inn i utkasteråpningen til det kun renner klar veske ut i andre enden. Det blir helt tørt, så husk å olje inn etterpå.
Merk at Tetragun «Action Blaster» har en utgave som er merket «polymer safe» og en som ikke er merket. Heldigvis fant jeg ut dette på en Beretta 71 og ikke på en av plastpistolene. Jeg fikk vasket våpenet ganske raskt, men det ble likevel noe skade på grepsplatene. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...