Jump to content

Ruger P89 stainless 9mm


Falch

Recommended Posts

Vil anbefale å i det minste prøve å holde en før du kjøper. Jeg så på en første gangen jeg skulle kjøpe pistol. På bilder så den grei ut, men ellers likte jeg ca 0. Jeg har sett de ny i butikk for mange år siden, og mener jeg har sett de på Finn. Men antar de ikke ble solgt i noe stort antall.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en P85, omtrent samme våpen, men med DA/SA, mener å huske den hadde nedspenner i stedet for sikring. Helt grei til hyggeskyting. Brukte den som klubbvåpen. Solid klump med alu-ramme. Du er avhengig av store hender for at den skal passe godt. P89 har vel kun DA-avtrekk- og da faller nok bruksområdet betraktelig.

Edited by asterix
Link to comment
Share on other sites

90 % sikker på at det var en slik jeg fikk prøve for et par tre år siden. Var i hvert fall en Ruger med samme utseende, og det var før koronaen tok makta over oss. Prøvde bare en 10 - 15 skudd, men det må være det noe av det simpleste våpenet jeg har prøvd noen gang. Sikkert som Asterix skriver at du må ha store hender. Mener å huske at jeg måtte vri hånda for å få fingeren godt plassert på avtrekkeren, men det verste var avtrekket som var både "rart" og veldig tungt. Han jeg byttelånte med skulle ha seg maken til min CZ Shadow 2 fortest mulig, så hvis det ble noe av så var nok en slik Ruger til salgs et eller annet sted i landet rundt 2019. Sikkert et fint våpen å ha for en som samler på slike, men for en som kan ha bare èn 9 mm i garderoben så tror jeg dette er noe man fort går lei. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...