Jump to content

ALM heldempet eller Jakt & Friluft/A-tec Quiet?


Guest

Recommended Posts

Er det noen store forskjeller på disse, både mtp. funksjon og pris? Det er altså til 22 LR.


Hadde i utgangspunktet tenkt til å gå for Jakt & Friluft og A-tec sin Quiet, men etter å ha sendt tre mailer siden september uten å få respons, og i tillegg lest noen veldig dårlige historier ang. kundeservice i dag, så tror jeg det blir uaktuelt å sende de det arvegodset som salongrifla er.


Løpet er i dag 60 cm., tenkte å få det ned til ca. 45 cm. ved installasjon av demperen.


Har sendt de samme mailene til ALM, venter fortsatt på svar.

Edited by Pedersen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg ser at trådstarter har samme erfaring som meg, når det gjelder kommunikasjon med Alm. De svarer ikke. Jeg aner ikke hvorfor. Nå bor ikke jeg mer enn en drøy times kjøring fra Alm, og har noen ganger kjørt ned til Moi. Men problemet er jo hvis jeg kommer ned en dag med bare en person som sier " det må du nesten snakke med børsemakeren om. Han er her på torsdag." Blir vel til at jeg tar en sjanse og kjører.

Link to comment
Share on other sites

Robinson skrev (3 minutter siden):

Jeg ser at trådstarter har samme erfaring som meg, når det gjelder kommunikasjon med Alm. De svarer ikke. Jeg aner ikke hvorfor. Nå bor ikke jeg mer enn en drøy times kjøring fra Alm, og har noen ganger kjørt ned til Moi. Men problemet er jo hvis jeg kommer ned en dag med bare en person som sier " det må du nesten snakke med børsemakeren om. Han er her på torsdag." Blir vel til at jeg tar en sjanse og kjører.


Fikk svar etter få minutter på facebook i dag frå ALM. ALM sin heildemper blir også produsert av A-tec. Forskjellen er i følje ALM at A-tec sin har ytterrør i aluminium og at løpet er av mindre diameter. 
Er fortsatt svært interessert i feedback på presisjon og generell oppleving av systemet.
 

Sitat

Hei, Prisen er kr.11.490,-. Eneste mulighet for at det skal stemme, er på de gamle heldempere så var innmaten i plast. Plast vil med tiden bli utskutt, så om vedkommende ikke har satt i nye plastinnmater så stemmer det nok ja. Det forekommer ikke på de nye heldemperene. Det er A-Tec som produserer våres heldempere. Quiet modellen er en kopi, som er identisk bare med aluminiums ytterrør. Vi har de siste ca. 6mnd endret litt på løsningen ved å ha mye større løpsdiameter, så endre litt i bakkanten av dempermodulen. Mvh Espen

 

Link to comment
Share on other sites

Kan kun svare for Quiet systemet, da jeg har eid en slik pipe tidligere. Med CCI Subsonic samlet den 3 skudd på klistrelappen på 50m. Altså tipp topp presisjon vil jeg si. Problemet med disse heildempa løpene, er vekta. Jeg synes rett og slett den for lett fremme!

 

Noe som også må nevnes er at man burde pusse/ta av ytterrøret hver gang man har skutt, for å unngå korrosjon. Ikke at dette er noe problem, men da synes jeg det er enklere å bare ha et vanlig løp med demper, som man skrur av og lufter etter bruk.

 

Løpet ble til slutt solgt, da jeg mest var nysgjerrig på hvordan dette funket. Eier pr i dag en Varmint pipe i 22wmr. Veldig fin å skyte med 😃

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...