Holingen Posted November 14, 2021 Share Posted November 14, 2021 (edited) Noen som vet hvilket kikkertfabrikat dette er? Siktet er fra midten av 70-tallet. Edited November 14, 2021 by Holingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silkesvarten Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Har du litt meir info ? Kan du ta eit oversiktsbilde ? Vitale mål vi og hjelpa litt. Fast forstørring ? Eg har ikkje sett den logoen før, står det meir data ein annan plass på siktet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Jeg tror ikke du skal ha forhåpninger om at du har funnet et verdifullt samlerobjekt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holingen Posted November 16, 2021 Author Share Posted November 16, 2021 Er bare nysgjerrig. Sitter på en nedarvet sako forester fra midten av 70-tallet. Personen som kjøpte dette svei neppe av hele månedslønna for en kikkert. Er dessverre ikke noe synlig tekst å se. 1,5-5 x forstørrelse. Måler omtrent 30 mm over objektivet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adhoc Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Jeg har også et sikte av dette merket. Hvis ikke hukommelsen er helt på tryne, så mener jeg at V står for : Vapenringen. Produsert av disse : Den logoen gjorde ikke meg så mye klokere,men kanskje andre vet hvem hva osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Jeg tror at SL, Suwa, og Light Optical Works er samme selskap. LOW hører til i Suwa, Japan, og lager bl.a. Delta-kikkertsikter. http://www.light-op.co.jp/english/ Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts