Jump to content

Skyting rundt Gjøvik


Billybang

Recommended Posts

1. Ringe på hos en jakt/ skyteglad bonde, som ier et pass stort stykke jorde med sikker bakgrunn, forklare ståa og spørre pent om du kan få skyte inn børsa på hans grunn. 

2 Melde deg inn i skytterlaget i kikkertklassen (antar dete r jaktrifle du har fått deg). Finne ut hvem som har nøkler til banen, melde deg på lagets facebookside og følge med. Det hender at noen med nøkler tar turen for å skyte litt, og er grei og sier fra om flere har lyst. Eventuelt finne it hvem du kan spørre pent og forklare hvorfor du har sånn innmari lyst å få skutt litt. Husk å møte på dugnad, det grir plusspoeng i boka til de faste som altid møter opp (og som gjerne har nøkkelkoden)

3. Kjøp jaktkort på skogsfuggel, dra til skogs, og skyt deg en liten serie laaaangt uti hutiteita, men husk, mugglerne ser og hører deg, altid. Og nå til dags er de utsyrt med mobiltelefon og grinete twitterkonto- så her bør du i grunnen ha avklart med punkt 1, altså grunneier først. 



 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

Ok bommer!

neida hehe

 

takk for tips.

jeg har hørt med han jeg tok jaktkurs med, men får følelsen av at elgjakta tar presedens og det skjønner jeg godt, men jeg skal finne skytebana på Facebook og følge med der.

 

jeg er tilflytter og en 39år gammel student på ntnu, så jeg har ikke nettverk her og aner ikke hvem som er skyteglade grunneiere, dessverre.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...