Jump to content

Noen som har testet disse blinkene


bardp

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jeg har flere selvanvisere av tilsvarende utførelse, de er fine til mengdetrening, 22lr funger fint ut til 100 meter og mine mål har vart flere tusen skudd, i hovedsak 22lr, men også litt 9mm, 17hmr, 223, 38, 40S&W, og 308. Jeg har unngått å bruke ekspanderende ammunisjon på mine mål, aner ikke om det har betydning.

Det er mulig å skjære bort gummi om man ønsker mindre mål.


Jeg har hatt to utfordringer med denne typen mål

- det ene er når du får ett skudd i overgang plast/gummi og metall, da slutter målet å rotere ved treff. Dette lar seg som oftest utbedre ved å plukke ut bly og evt rette ut metallet.

- problem nummer to er at beina på målene jeg har er så korte at det må improviseres for å få de til å stå skikkelig, og få målet opp fra vegetasjonen om de settes på en feltbane.
Beina på målet som det er linket til ser ut til å være lengre en de jeg har.

Link to comment
Share on other sites

Takker.

Da er den endel større en noen av de jeg har, greit å kunne ha en selvanviser som kan stå på litt avstand, må vel ut å handle. 
Jeg har forøvrig en ball og en stjerne i samme materiale, de triller/spretter når de blir truffet, fin trening på målveksling/målfølging, og stor moro når man er to på banen og kan ha konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

On 11/13/2021 at 10:39 PM, 8x57IRS said:

Var ikke klar over at slikt eksisterte. Interessant. Men er registreringen av treff med mindre kalibre (særlig på avstand) tilstrekkelig til at det er brukende?

Jeg har en lignende. Det fulgte med blinker man klistrer på, så du kan se treffene. Det er ikke lett å se treff uten det (man ser jo at gongen gynger da, så vet at det ble treff).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...