Jump to content

Noen som har erfaring med Lapua Naturalis 50 grs eller Barnes TSX 55 grs i 223 rem?


Nybegynn3r

Recommended Posts

Har en kompis som skyter en del rådyr med 223 rem. Han bruker Federal Fusion 62 grs og er fornøyd med den. Pipa tror jeg er 51 cm, men den kan fort være 52 cm eller noe i den duren. Stigningen tror jeg er 1:12.

 

Han lader ikke, men tar det likevel knusende med ro, og tror ikke at det vil bli blyforbud.

 

1. Har noen erfaring med Lapua Naturalis 50 grs eller Barnes TSX 55 grs i 223 rem?

 

2. Selges det annen blyfri fabrikkammo i 223 rem?

 

3. Tror dere at rifla vil stabilisere blyfri 55 grs, tatt i betraktning at løpet bare er 51 cm og stigningen 1:12? 50 grs er vel mer passende?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nybegynn3r skrev (På 10.11.2021 den 13.26):

Pipa tror jeg er 51 cm

Den er visst 56 cm, heldigvis. Stigningen er bare 1:12 dessverre. Ser at Nosler e-tip 55 grs også leveres ferdigrullet, men at produsenten sterkt anbefaler 1:10 stigning eller krappere.

 

Mulig at 1:12 bare stabiliserer 50 grs lapua naturalis da(?).

 

Ingen med erfaring med blyfri i 223?

Edited by Nybegynn3r
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
kongle skrev (På 30.6.2022 den 23.11):

Fikk  du testa? Eller hva landet du på?  @Nybegynn3r

Jeg droppa det. All blyfri fabrikkammo i 223 ble utsolgt før jeg fikk ut fingeren, samtidig som jeg tenker at en 308 Win eller noe i den duren gjør jobben mye bedre når det gjelder rådyr og blyfritt. Han som eier børsa selger den hvis det kommer et blyforbud.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...