Jump to content

Må skryte litt av Børsemaker Wear


m00se

Recommended Posts

Viktig å ikke bare rise men også rose når det ytes bra service.

 

Jeg kjøpte i våres ny rådyrbørse. Sjekket først ut div riflepakker (ville ha alt nytt, kjøpt sammen og testa så jeg visste det ville fungere) og fant mye av den type "bra gevær, kinaræl kikkert, billigste demper"-pakke som jeg jo har blitt advart om mye her på Kammeret.

 

Så at Børsemaker Wear lot meg bare bygge min egen riflepakke helt fra bunnen. Det var kult. Prisen ble grei, og de gjenget løpet til demperen. De hadde satt alt sammen og prøveskutt, før de demonterte og sendte børsa, så jeg var sikker på at alt funket.

 

Etter noen prøveskudd på banen var jeg happy med børsa, selv om jeg slet litt av og til med å få sluttstykket helt "hjem". Tenkte at dette går seg nok til etter hvert som jeg bruker rifla litt.

 

Da det kom tid til å skyte opp til storviltprøven var dette blitt et større problem. Med myke blytupper på jaktammo gjorde det at sluttstykket ikke fikk plukket opp patronen. Tuppen bare slo rett inn i låskassa uten å komme seg opp og inn i kammeret.

 

Sendte en mail til BMWear, de anbefalte først å mekke litt på magasinet (magasin i Tikka T3x lite har noen feilfabrikat som gjør at fjæra ble satt inn feil vei, og at man bare kan snu den så skal det funke). Jeg prøvde dette men det hjalp ikke. Da fikk jeg tilsendt et nytt magasin (i større kapasitet!) for å se om ikke det ville gjøre susen.

 

Fikk det ganske raskt, prøvde det, nei dette ble bare verre, nå bare sklir sluttstykket rett over magasinet uten å plukke opp noe!

 

Heldigvis holder de til ikke så langt fra familiehytta, så ifbm hyttetur i sommer tok jeg børsa med og besøkte butikken. Han tok børsa, så med en gang hva problemet var (magasinbrønn/underslag hadde løsnet, bare å stramme til med en skrutrekker 😄 )

 

Børsa fikset, alt fryd og gammen. I tillegg fikk jeg beholde det ekstra magasinet, og han hjalp meg også med et luftgevær jeg hadde hatt problemer med, alt uten å ta seg betalt (selv om jeg tilbød). Det skal sies også at butikken er egentlig stengt i helgene men jeg kom på en lørdag likevel, det var greit.

 

Meget imponert, vil gjerne handle her igjen 😁

Edited by m00se
  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...