Jump to content

Våpenbørsen.no?


mig16

Recommended Posts

Noen her som har hørt om eller sett noe til våpenbørsen.no? Jeg har hørt reklame på lokalradioen (Nea radio) som nevner våpenbørsen.no, stedet hvor du kan selge og kjøpe våpen. Men domenet er inaktivt, og jeg finner ikke noen info om en eller annen norsk våpenbørs på nett. Dette må jo være en super forretningsidé, med tanke på de restriksjoner som oppleves på andre websteder. Er det noe på gang?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prøver å ikke være altfor negativ, men jeg blir litt skeptisk når det som gir inntrykk av å være en firmaside ikke har noe organisasjonsnummer under "om oss", og når det oppgitte firmanavnet Våpenbørsen AS ikke er å finne i Brønnøysundregisteret.

 

Litt mer leting på nettsiden så finner jeg fram til at det står med en C/O adresse, hos et relativt nystartet firma med et annet navn og formentlig samme eier. Dette "moderselskapet" har i det minste et orgnummer. Jeg vet ingen ting om dette firmaet eller mannen som driver det, men han er kanskje kjent for noen siden han opplyser å være jeger/skytter?

 

Hva med å få orden på slike ting før man begynner å reklamere for tjenesten?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Det ser litt halvlugubert ut dette ja. Litt rart at de kjører på med reklame da.

 

Ang. kjøp og salg på kammeret: Jeg har kjøpt både våpen, optikk og deler av 'kammerater' her, og har bare gode erfaringer. Men savner et dedikert nettsted ala gunbroker, gunsinternational elns.

 

FB har jeg kuttet helt ut, bare sensur og overvåking der, og verre blir det. 

Edited by mig16
typo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også tenkt tanken om en finn-aktig plattform dedikert til salg av våpen og våpentilbehør. Facebook er ikke tema uansett. Og sortering av våpen og oppfølging av ulovligheter på finn.no er henholdsvis ræva og ikke-eksisterende. Kan jo hende dette er en som prøver å få til noe. Vi får vente og se.

Link to comment
Share on other sites

Ideen kan være knakende god, konseptet helt topp - men hvis det ikke får oppmerksomhet og MYE trafikk vil det fort daue ut av seg sjøl. Enten må driveren legge veldig lite i det og håpe at ryktet sprer seg i jungelen, eller han må satse en god slump penger og sørge for å få med seg noen aktører som kan dra det i gang. F.eks om våpenbørsen hadde alliert seg med de største våpenforhandlerne i landet og fått de til å bruke denne sida til å markedsføre sine bruktvåpen - da kunne dette dratt i vei, fort. 

 

Problemet nå er at folk kommer til å bli sittende på vent for å se om dette tar av. Sjelden attraktivt å legge ut børsa for salg på en plattform med lite trafikk, og som på grunn av lite trafikk oppfattes som "useriøs", uansett hvor dedikert og oppriktig han fosningen er. Pr nå lurer jeg nesten på om det mangler en del på forståelsen av hvordan nettet fungerer, all den tid et googlesøk ikke fanger opp siden - det nærmeste er faktisk denne tråden, som havner midt på førstesida på søk etter "våpenbørsen". Og det tyder på et litt naivt forhold til internett. Lik det eller ei - rangering i google er viktig. Selv nettbutikker som bruker store summer på annonsering på diverse medier får store deler av trafikken direkte fra googlesøk. Manglende orgnr som er påpekt tidligere forsterker kanskje dette inntrykket. 

 

Så lenge annonsering av våpen er gratis på finn.no og plattformen er så ekstremt stor i Norge - og de fleste som er i markedet etter våpen stort sett sitter med autosøk på mobilen på det de ønsker seg - så tror jeg oppstarten på dette kommer til å bli tung. Synd, for som flere har sagt her tror også jeg at dette kunne vært noe med stort potensiale. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Trodde finn.no var størst på brukte våpen? Personlig vet jeg ikke om andre nettsider for salg direkte mellom privatpersoner.

 

Ja, det er noe her, men kan overhodet ikke sammenlignes med finn. 
 

Hva er evt galt med finn.no? Hva med å sende en request til finn på å lage flere underkategorier?

 

-rifler

-hagler

-håndvåpen

-luftvåpen

-optikk

-annet våoen

 

Burde vel vært en grei start?

Edited by Mazeking
Link to comment
Share on other sites

Det har jeg gjort. To ganger. Har også påpekt at det ikke er noen kontroll på hva som ligger i hvilken kategori. Det er hele tiden optikk i luftvåpen og reimer i sportsskyting. Og det har vel skjedd EN gang at de har fjernet annonser som er direkte lovbrudd eller oppfordring til lovbrudd. Eller gir de blanke. Min favoritt er "Vi har ingen forutsetning for å bedømme lovligheten av annonsen du nevner, men stoler på at våpenselgere i Norge følger loven. Ha en god dag." Annonsen lød noe sånt som "Svartkruttrevolver selges. Den skal vel egentlig være registrert, men det driter jeg i. Selges til førstemann med penger."

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kunne nesten skrevet Politiet som CC også da vel? 

Forøvrig kunne Finn også laget en kategori for jakt der ALL jakt samles. Som det er nå må jeg teste alle mulige/umulige søkeord for å få treff. (Villreinjakt, Villrenjakt, reinsjakt, reins kort, bukkekort osv) 

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får følelsen av at finn.no ikke helt skjønner at markedet for jakt og skyting er ganske stort. Fatter'n jobba flere år i Statskog, med bl.a. jakt som fagfelt, og han rista litt på hodet hver gang det var prat på at vi måtte få inn utenlandske jegere for å øke omsetningen. Norske jegere er blant de mest kjøpesterke som finnes, vi har god råd og mye ferie, og er villige til å betale for et godt produkt. Det ser man på storviltjakt i Norge og antall norske jegere som drar på jakt utenlands. Så en god plattform for kjøp og salg av alt tilknyttet jakt og skyting hadde virkelig gjort seg. Gjerne en som er så god at norske bedrifter velger den plattformen i stedet for/i tillegg til egen hjemmeside og nettbutikk, for der er det stort sprik fra best til verst også. Så hvis Våpenbørsen klarer å bli noe slik er jeg bare glad.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heisann

 

Gøy å se Våpenbørsen AS har nådd helt til kammeret og at det diskuteres! (Selv fra en liten reklame spot fra Nea)

 

BARE FOR Å TILFØYE NOE:

 

Grunnen til at det står C/O i adressen er at det er påkrevet av Brønnøysundregistret da Firma er registreert på bosted-adresse. Firma og Privat kan ikke blandes sammen. Det er ikke LUGUMRE SAKER. Det er redelige saker.

 

Våpenbørsen AS er Bransjenavnet

Sandmo Lock Stock And Two Smoking Barrels AS  -- er derimot registrert i Brønnøysund. Det er et AS Firma (Står oppført på hjemmesiden)

 

Nettsiden har hatt Beta Versjon liggende ute og meninger er at siden skal være ferdig denne uken! :-) Ting har ikke gått bare på skinner desverre. Men hva gjør vel det i disse dager eller ved oppstart.

 

Akkurat nå har ¨Jeg¨ lansert en videokampanje der det trekkes ut to vinnere av Meopta Optika 6 3-12x56. Dere finner den på Facebook for Våpenbørsen As.

 

Det er flere bakrunner hvorfor denne plattformen er laget, husk også på at Finn på langt nær er gratis for alle.

(For den menige mann ja) VÅPENBØRSEN vil også tilby GRATIS ANNONSERING på Kategorier!

 

Takker for engasjementet! :-)

 

Våpenbørsen AS

 

GT

Edited by GTSS
  • WTF 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller også spørsmålstegn ved det, i alle fall så må man i følge Brønnøysundregisteret ha det offisielle registrerte foretaksnavnet synlig på nettsiden. Man har lov til å bruke et annet navn i markedsføring (se Rema 1000 og andre som har markedsføringsnavn ulikt foretaksnavn). Mulig man i slike markedsføringsnavn står mer fritt til å bruke noe som ligner forkortelse for selskapsform?

 

Jeg personlig reagerer på bruken av Våpenbørsen AS fordi det synes villedende, som om man skulle finne et AS ved det navnet i brreg. Lov eller ei, jeg synes det fremstår litt lite tillitvekkende. Hadde en droppet AS i markedsføringsnavnet hadde det vært helt innafor normal forretningspraksis, så lenge det egentlige foretaksnavnet er lett å finne på nettsiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Heisann.

 

Bare så det ikke er tvil;

 

Har fjernet AS i forbindelse med våpenbørsen for en bra stund siden.

Bruker kun AS i firmanavnet slik det er registrert, det er og blir det eneste riktige, og ingen tvil om det:

Sandmo Lock Stock And Two Smoking Barrels AS (Org nr er på nettsiden)

 

Geir T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...