Jump to content

Nytt avtrekk for Ruger MkIV?


Breiðisjor

Recommended Posts

Hei,


Min far har en Ruger MkIV med et ganske svampete og trist avtrekk.

 

Tenkte å gi han et nytt avtrekk til jul & kanskje også noen nye sikter med fiberoptikk som passer bedre for synet hans.

 

Noen gode anbefalinger til et nytt avtrekk og nye sikter her inne?

 

Ser at Brownells har solgt et Apex-avtrekk tidligere, men ser ikke som det er mulig å oppdrive lenger.

Edited by Breiðisjor
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ser at det er en stund siden du skrev dette, men i og med at det skal være en julegave så er det kanskje ikke for sent enda.

Det du må være klar over er at med Volquartsen-avtrekket så klarer du ikke å opprettholde en avtrekksvekt på 1000 g (om det er av interesse). Det er et par år siden jeg monterte nytt avtrekk, men mener å huske at jeg den gang målte det til 690 gram. 

Har skiftet til Volquartsen avtrekk, LPA sikter og originalt Ruger treskjefte. Hver for seg en oppgradering som løfter pistolen til nye høyder, men så koster oppgraderingene omtrent det samme som pistolen kostet i sin tid ...   

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hombre skrev (2 timer siden):

Målte avtrekket på nytt nå. Det var 960 gram (ikke 690 som jeg mente å huske). Antar at det er en smal sak å få justert det opp til 1000 g for den som ønsker det.

 

Fikk både avtrekk og siktet tidsnok til jul & har montert begge to. Avtrekket fra Volquartsen var aldeles nydelig, så takk for tipset i denne tråden 😄 Har ikke fått målt det, men er nok sannsynligvis i "grenselandet", ja. Skal sjekke det ut i ettermiddag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...