Breiðisjor Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 (edited) Hei, Min far har en Ruger MkIV med et ganske svampete og trist avtrekk. Tenkte å gi han et nytt avtrekk til jul & kanskje også noen nye sikter med fiberoptikk som passer bedre for synet hans. Noen gode anbefalinger til et nytt avtrekk og nye sikter her inne? Ser at Brownells har solgt et Apex-avtrekk tidligere, men ser ikke som det er mulig å oppdrive lenger. Edited November 5, 2021 by Breiðisjor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locasto Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 Jeg har kjøpt både avtrekksdeler og skjefte her, og er fornøyd.https://www.tandemkross.com/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugern Posted November 5, 2021 Share Posted November 5, 2021 Volquartsen er tingen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockoman Posted November 6, 2021 Share Posted November 6, 2021 18 hours ago, Rugern said: Volquartsen er tingen. Enig, men selve avtrekkeren til Tandemkross føles veldig riktig for meg på «1911»-ramma. På den vanlige ramma er det Volquartsen hele veien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Virre Posted November 6, 2021 Share Posted November 6, 2021 Jeg kjøpte dette kittet til min Mark IV 22/45 : RUGER® IV® VOLQUARTSEN Accurizing Kit for the Ruger MK IV - Brownells Norge Har også Hi Viz fiberoptisk frontsikte Veldig fornøyd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breiðisjor Posted November 7, 2021 Author Share Posted November 7, 2021 Takk for tips! Da skal jeg forsøke avtrekk fra Volquartsen + Hi Viz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hombre Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ser at det er en stund siden du skrev dette, men i og med at det skal være en julegave så er det kanskje ikke for sent enda. Det du må være klar over er at med Volquartsen-avtrekket så klarer du ikke å opprettholde en avtrekksvekt på 1000 g (om det er av interesse). Det er et par år siden jeg monterte nytt avtrekk, men mener å huske at jeg den gang målte det til 690 gram. Har skiftet til Volquartsen avtrekk, LPA sikter og originalt Ruger treskjefte. Hver for seg en oppgradering som løfter pistolen til nye høyder, men så koster oppgraderingene omtrent det samme som pistolen kostet i sin tid ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breiðisjor Posted November 21, 2021 Author Share Posted November 21, 2021 Avtrekket er i bestilling fra Brownells, men takk for tips @Hombre! Denne blir nok brukt mest for «rekrasjonsskyting» uansett, så går nok bra om den ikke helt et innafor NSF-reglement Men skal måle avtrekket før og etter for å sjekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hombre Posted December 31, 2021 Share Posted December 31, 2021 Målte avtrekket på nytt nå. Det var 960 gram (ikke 690 som jeg mente å huske). Antar at det er en smal sak å få justert det opp til 1000 g for den som ønsker det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breiðisjor Posted December 31, 2021 Author Share Posted December 31, 2021 Hombre skrev (2 timer siden): Målte avtrekket på nytt nå. Det var 960 gram (ikke 690 som jeg mente å huske). Antar at det er en smal sak å få justert det opp til 1000 g for den som ønsker det. Fikk både avtrekk og siktet tidsnok til jul & har montert begge to. Avtrekket fra Volquartsen var aldeles nydelig, så takk for tipset i denne tråden Har ikke fått målt det, men er nok sannsynligvis i "grenselandet", ja. Skal sjekke det ut i ettermiddag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockoman Posted December 31, 2021 Share Posted December 31, 2021 Står noen tips her: https://www.bullseyeforum.net/t4646-ruger-trigger-too-light 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts