Jump to content

Stygg trestokk på Blaser.


Vassbekken

Recommended Posts

Jeg har en blaser med en i utgangspunktet meget brukbart utseende stokk, problemet er at om det regner på den, og den blir bløt, så blir den grå og lite tiltrekkende å se på. Er disse stokkene behandlet med noen form for lakk eller voks? Har prøvd å olje den, uten at det ble særlig bedre av det, kan hva det nå er på stokken fjernes? Så at den kan oljes etterpå?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva Blaser bruker, men uansett hva det er så fjernes det effektivt med sikling hvis du vil begynne på nytt.
Kjøp et sett fra CCL så er du godt skodd når du skal bygge ny finish.

Let opp tråden som heter "The woodstock workshop" her inne så finner du alt du trenger av informasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

CCL settet!! puss vekk det ekle vokslakkdritet Blaser smører på og begynn med det settet når jakta er over.. Husk, fra du begynner å pusse ned til du kan dra på jakt går det en del tid.. men det er noe av det mest givende "hjemmebørsemaker" oppgaven du kan tenke deg.

 

Link to comment
Share on other sites

Pass på å gå over all plastikken som er limt på med det samme og sjekk at den ikke er løs om du har sånt på stokken din. Ser det samme på d99 og også, treverket blir hvitt, og all plastikken som er limt på overalt løsner og faller av... om ikke stokken har veldig fint treverk er oljing umåtelig kjedelig, min ser ut som den er lagd av pressa pappmasje, men CCL bruker funke bra

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg betalt ei nyre og ei lever for en blaser, så hadde jeg ikke begynt å lagt på ny finish selv, men reklamert og fått de til å fixe asap. Så kostbare våpen bør ikke ha en så elendig finish at de ikke tåler litt regn.. Hva er det man betaler for, om alt faller fra hverandre og stokken trekker vann?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fra Blaser R8-bruksanvisning:
 

Quote

(...) Wooden parts of the rifle require special care and, being natural
products, are subject to natural changes. Warranty for wooden parts is excluded.

 

Fra Sauer 101-bruksanvisning:

 

Quote

Water spots that remain on the stock
after rain cannot be avoided. Depending
on the level of lime or dust particles
contained within the rainwater, this
phenomenon will occur more or less
strongly. There is no damage to the finish
on the stock.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...