Vassbekken Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Jeg har en blaser med en i utgangspunktet meget brukbart utseende stokk, problemet er at om det regner på den, og den blir bløt, så blir den grå og lite tiltrekkende å se på. Er disse stokkene behandlet med noen form for lakk eller voks? Har prøvd å olje den, uten at det ble særlig bedre av det, kan hva det nå er på stokken fjernes? Så at den kan oljes etterpå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmosbakk Posted November 1, 2021 Share Posted November 1, 2021 Jeg vet ikke hva Blaser bruker, men uansett hva det er så fjernes det effektivt med sikling hvis du vil begynne på nytt. Kjøp et sett fra CCL så er du godt skodd når du skal bygge ny finish. Let opp tråden som heter "The woodstock workshop" her inne så finner du alt du trenger av informasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassbekken Posted November 2, 2021 Author Share Posted November 2, 2021 Noe må gjøres, får lese meg litt opp der da, takk for tipset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hirgon Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 CCL settet!! puss vekk det ekle vokslakkdritet Blaser smører på og begynn med det settet når jakta er over.. Husk, fra du begynner å pusse ned til du kan dra på jakt går det en del tid.. men det er noe av det mest givende "hjemmebørsemaker" oppgaven du kan tenke deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vannebo Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Pass på å gå over all plastikken som er limt på med det samme og sjekk at den ikke er løs om du har sånt på stokken din. Ser det samme på d99 og også, treverket blir hvitt, og all plastikken som er limt på overalt løsner og faller av... om ikke stokken har veldig fint treverk er oljing umåtelig kjedelig, min ser ut som den er lagd av pressa pappmasje, men CCL bruker funke bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hewi Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Hadde jeg betalt ei nyre og ei lever for en blaser, så hadde jeg ikke begynt å lagt på ny finish selv, men reklamert og fått de til å fixe asap. Så kostbare våpen bør ikke ha en så elendig finish at de ikke tåler litt regn.. Hva er det man betaler for, om alt faller fra hverandre og stokken trekker vann? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjortesson Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 Fra Blaser R8-bruksanvisning: Quote (...) Wooden parts of the rifle require special care and, being natural products, are subject to natural changes. Warranty for wooden parts is excluded. Fra Sauer 101-bruksanvisning: Quote Water spots that remain on the stock after rain cannot be avoided. Depending on the level of lime or dust particles contained within the rainwater, this phenomenon will occur more or less strongly. There is no damage to the finish on the stock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts