Jump to content

Salongrifle i links! Hva anbefales?


Jøsspotet

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Fant ut at det var litt kjedelig å skyte 5 skudd en gang i året på HV-øvelse, så tok en stk jegerprøve og har et våpenkort på vei i posten.

22LR som første rifle, og dermed lurer jeg på hva som anbefales?

 

Det eneste aberet her er links! (og pris:P )

Tikka t1x og Browning t-bolt kommer som venstrehendt ny. Samt cz 452 brukt, om man finner dem.

Er det noen andre som er verdt å se etter?

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til forumet. 

Du har nok våpensøknad på vei, våpenkort får du først etter du har kjøpt et våpen 😛 Som et tips til neste gang du søker - du kan søke på flere våpen samtidig, du betaler kun ett gebyr per bunke søknader..

 

Jeg ville glodd nøye på Tikka T1x. De er glatt noe av det beste du får tak i av salongrifler til vanlig bruk. Bonus er at de er "voksne" i størrelsen og kan bruke alle kolber for Tikka T3/T3x, som betyr at du kan finne mange forskjellige kolber som passer deg og dine behov.

 

Ole

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ei tohi varjata said:

Velkommen til forumet. 

Du har nok våpensøknad på vei, våpenkort får du først etter du har kjøpt et våpen 😛 Som et tips til neste gang du søker - du kan søke på flere våpen samtidig, du betaler kun ett gebyr per bunke søknader..

 

Jeg ville glodd nøye på Tikka T1x. De er glatt noe av det beste du får tak i av salongrifler til vanlig bruk. Bonus er at de er "voksne" i størrelsen og kan bruke alle kolber for Tikka T3/T3x, som betyr at du kan finne mange forskjellige kolber som passer deg og dine behov.

 

Ole

 

Takk for det. Det er våpensøknad ja. Gikk litt fort i svingene :)

 

Har glodd nøye på Tikkaen, og glor vel bare nøyere nå. 

 

 

Sett litt på Anschutz, men de ligger på 50-100% høyere pris. Så det blir litt for meget

 

Link to comment
Share on other sites

Er selv links og skyter med CZ 452. Veldig fornøyd med den. Den er gått ut av produksjon så her må du finne en brukt om du skal ha tak i en. 

Har også skutt en del med Tikka T1. Fin børse det også selv om jeg foretrekker Cz'n. 

 

Du kan også sjekke ut Browning T bolt. 

Ellers har du Sauer 200 str, men den blir dyrere igjen. 

 

Savage Mark 2 finnes i links. Har ikke prøvd denne men har en Savage 17 hmr i links som jeg er veldig fornøyd med. 

https://www.jaktdepotet.no/salongrifler/savage/22lr/savage-mark-ii-gy-kal-22lr

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pererik said:

Et autosøk på finn sin våpenkategori med ordet "links" er noe alle venstrehendte burde ha ;) Jeg gleder meg daglig over det som kommer inn der 🤑

Denne har ligget et par uker på finn, og den har jeg ihvertfall lyst på

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=227713062

 

 

Støtter den! Har hatt "links" som lagret søk i mange år. 

Link to comment
Share on other sites

Tikkaen i 22 lr og links er utsatt for 3 året på rad. Fikk telefon fra min forhandler sist uke om at bestillingen var slettet fra importøren og at den kanskje kommer i 2022. Fikk samme beskjed i 2019 så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Hadde tillatelse i 2019 og endte med å kjøpe en marlin 39 bøylerifle i 22lr. Den trengte jeg akkurat like lite som tikkaen i 22lr. Men skyting skal være litt morro og da trenger man ikke fornuft mens man venter. 

 

Har t bolt i 17 hmr og den synes jeg blir litt lett. Vanskelig å skyte godt uten tofot. 

 

Tore

Edited by torese
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...