Jump to content

Oslo skytesenter legger ned driften


Stat 0

Recommended Posts

Skulle inn å kikke på noen småting på nettsiden til Oslo skytesenter da denne meldingen kom opp når jeg trykket meg inn til 'våpen'.
Det står det: "Oslo skytesenter legger ned driften, og vi kan dessverre ikke selge våpen lenger"

Vet det var en tideligere tråd ute ang at banen var stengt på ubestemt tid, men her står det faktisk at de totalt legger ned alt. Noen som vet hva grunnen til dette er? 

Edit: Grunnlaget for nedstengningen av Oslo Skytesenter og Storoslo Skyteklubb er ikke helt allmennelig kjent men virker som om det hele startet med tyveri av et utlånsvåpen i Oslo Skytesenter og deretter utartet dette seg til en krangel med Våpenkontoret i Oslo Politidistrikt. Saken skulle egentlig opp i retten men ettersom Oslo politidistrikt har dratt saken ut i 8 mnd var vel ikke det økonimiske grunnlaget tilstede for Oslo Skytesenter. Stor Oslo Skyteklubb blir tydeligvis også nedlagt. 



 

 

image.png.f4166a12d683df5cf16b4e1c7108bd3c.png

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

All info pluss masse synsing ligger i den andre tråden.

 

Men det offisielle info vi har fått er som så:

 

 

Kjære alle våre medlemmer

 

Stor-Oslo skyteklubb har fått den vonde beskjeden om at Oslo Skytesenter AS legger ned! Situasjonen med politiet har vært uutholdelig og økonomisk nedslående for klubben og spesielt skytesenteret. Store verdier har gått tapt. Dette er rett og slett en stor tragedie. Skytesenteret blir nå permanent stengt. Planene om en ny og enda flottere skytebane er stoppet. Alt stopper. Hva skjer nå?

 

Hva vil dette si for klubben?

Vi mister skytebanen vår! Dette er veldig triste nyheter å bringe videre og det var ikke slik vi ønsket å avslutte vårt samarbeide gjennom 28 år. Jeg var ikke gamle jenta da jeg tok betalt for baneleie på pistolbanen i Villmarkshuset i Chr. Krogs gate 16 og Geir Tømta var formann i klubben den gangen, for dere som husker han. En lang historie har dessverre kommet til en slutt. Klubben ser ingen annen utvei enn at vi også legger ned.

 

Hva vil det si for våre medlemmer?

Stor-Oslo Skyteklubb har bestemt at vi kommer til å fortsette som en klubb en stund til, for å gjøre overgangen enklere for våre medlemmer. På denne måten vil du som medlem har litt tid på deg for å søke deg over til ny klubb. Tidsaspektet er inntil ett år.  Klubben har en god dialog med Norges Skytterforbund. De lager en konkret liste over hvilke klubber i Stor-Oslo området som kan ta imot nye medlemmer og listen sender vi videre til dere i en egen e-post. De respektive klubbene får en oppfordring fra NSF om å ta imot nye medlemmer. Du må selv ta kontakt med den aktuelle klubben du ønsker å bli medlem av.

 

Kan jeg miste våpenlisensen min?

De som har eget/egne våpen er lovpålagt å være tilknyttet en klubb og man skal være aktiv. Klubben oppfordrer på det sterkeste at man er aktiv på stevner for å få skytetrening inntil du får medlemskap i ny klubb. Du med eget våpen har allerede dokumentasjonen du trenger i våpenkortet, så du trenger ikke ytterligere dokumentasjon fra Stor-Oslo Skyteklubb for å bytte klubb.

 

Jeg ønsker å søke om et våpen, så hva gjør jeg nå?

De fleste skytebaner har vært corona-stengt frem til sommeren og ikke alle har kommet ordentlig i gang igjen enda. I denne perioden har generelt ingen fått skutt så mye man trenger de siste 6 månedene om man nå skal søke. Politiet bør være litt fleksible her på grunn av pandemien, mener Norges Skytterforbund. Ta kontakt med NSF for veiledning, dersom du får avslag på søknad.

 

Jeg har ikke eget våpen, så hva gjør jeg videre hvis jeg skal bytte klubb?

Vi gjør oppmerksom på at medlemmer uten eget våpen kan få bekreftelse på gjennomført sikkerhetskurs tilsendt fra styret. Dersom du ønsker å bytte til en ny klubb, be om dette ved å sende e-post til leder@storosloskyteklubb.no.

 

Det gjør oss vondt å sende dette til dere.

Tusen takk for tiden vi har hatt sammen i Stor-Oslo Skyteklubb!

Triste hilsener fra Styret"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Så oppkjøpet av tomten gjorde at politiet totalstoppet all aktiviteten på Oslo skytesenter, noe som igjen har ført til at både Oslo skytesenter, og Oslo Skyteklubb legger ned driften pga at det har knust dem økonomisk?

 

Steike for en tragedie. 

Edit: Stengingen har ingenting med oppkjøpet å gjøre. Saken er vist ganske kompleks.

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

Denne e-posten kom 29.09.2021:

 

Hei alle medlemmer i Stor-Oslo Skyteklubb

Dere fikk beskjed fra klubben i går at vi gir oss og legger ned hele skytesenteret. Særdeles synd og meget beklagelig. Vi har trodd helt til det siste, at vi skulle gjenåpne og særlig skytebanen da vi mener fortsatt at politiet tar feil på absolutt alle punkter. Politiet kan alle regler for å hale ut tiden og dessverre vinner de til slutt. Nå har vi kranglet med dem i mer enn 7 måneder.

Vi har til og med pusset opp pistolbanen, så troen på rettferdighet har vært der. Norges fineste skytebane forblir likevel stengt. Vi skal ikke utbrodere og legge til så mye, da beslutningen nå er tatt. Vi ønsker likevel å si hade bra til alle medlemmer som vi føler at vi er blitt så godt kjent med. Vi ønsker å takke for oss til alle medlemmer. Vi kommer derfor til å ha åpent på Oslo Skytesenter i morgen, torsdag 30.09 og fredag 01.10 fra kl 10.00 til kl 18.00. Da vil de fleste ansatte være her. Våpen og ammunisjon kan vi ikke selge, men alt annet gir vi 50% rabatt på som en liten takk for oss presang. Dette er langt under kostpris.

Vi overdrar varebeholdningen vår til Jaktdepotet AS i Drammen. De vil også ta over agenturer og annet.
Uansett, kom gjerne innom oss en siste gang, torsdag eller fredag.

Vennlig hilsen Oslo Skytesenter AS
Willy Røgeberg & Co

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at mesteparten av kulefang etc. er av stål som krever spesialverktøy for å kappes vil det nok stå igjen. 
Snakket med Willy en gang i sommer om hans planer om flytting til ny bane når kontrakten gikk ut og han mente det ikke lønte seg å flytte mye av det fordi det var for dyrt i forhold til å kjøpe nytt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Stat 0 changed the title to Oslo skytesenter legger ned driften

Hvorfor kan ikke Stor-Oslo Skyteklubb drives videre?

Vet ikke hvor mange betalende medlemmer det er der men det må da gå an å leie banekapasitet og klubblokale av andre klubber slik mange skyteklubber gjør idag.

Jeg forstår rett og slett ikke problemet når administrasjonen av klubben kan drives i "skyen" inntil leieavtaler er på plass.

Selvfølgelig må medlem Noen-Andre Frivillig i Stor-Oslo Skyteklubb trå til for å få dette til.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Torf said:

Hvorfor kan ikke Stor-Oslo Skyteklubb drives videre?

Vet ikke hvor mange betalende medlemmer det er der men det må da gå an å leie banekapasitet og klubblokale av andre klubber slik mange skyteklubber gjør idag.

Jeg forstår rett og slett ikke problemet når administrasjonen av klubben kan drives i "skyen" inntil leieavtaler er på plass.

Selvfølgelig må medlem Noen-Andre Frivillig i Stor-Oslo Skyteklubb trå til for å få dette til.

Er vel hele styret i Stor Oslo Skyteklubb som har bestemt det tydeligvis. Virker som om de er såpass tett integrert at om den ene faller, ryker den andre også. Dumt at det ikke er blitt gitt mer informasjon ut til medlemmene slik at de eventuelt kunne ha stemt over en slik beslutning. Kanskje det ikke var vilje i styret til å drive videre, eller at ting skjedde i forhandlingsmøtet med Politiet? Er mye vi ikke vet her. Tragisk er det uansett.

Saken skulle absolutt havnet i retten slik at alle fakta hadde kommet på bordet.
 

Link to comment
Share on other sites

Husk også, og dette gjelder alle og uansett hvor det skrives, at hvis du nevner Islam.nets oppkjøp av husvære i forbindelse med saken om at OSS legges ned, så har du ikke satt deg inn i noe som helst som angår noen av delene. Ikke ment personlig mot noen i denne tråden, men jeg er litt (veldig) (drit)lei av å lese at folk hopper på den der det første de gjør....

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stat 0 said:

Er vel hele styret i Stor Oslo Skyteklubb som har bestemt det tydeligvis. Virker som om de er såpass tett integrert at om den ene faller, ryker den andre også. Dumt at det ikke er blitt gitt mer informasjon ut til medlemmene slik at de eventuelt kunne ha stemt over en slik beslutning. Kanskje det ikke var vilje i styret til å drive videre, eller at ting skjedde i forhandlingsmøtet med Politiet? Er mye vi ikke vet her. Tragisk er det uansett.

Saken skulle absolutt havnet i retten slik at alle fakta hadde kommet på bordet.
 

Hvis medlemmene i SOS kan skyte approberte stevner i NSF må klubben pr def også være medlem av NIF.

I lovene til NIF mener jeg at det bare er Årsmøtet/generalforsamlingen i klubben som kan legge ned en klubb og eventuelle midler i klubben tilfaller NIF.

 

Jeg er ganske sikker på at for de skytterne som har betalt avgift til NIF kan ikke et styre vedta nedleggelse. Det kan kalles inn til ekstraordinær generalforsamling i år, velges et interimstyre for resten av 2021.

Interimstyret kaller så inn til vanlig generalforsamling Jan/Feb 2022 hvor man vedtar vedtekter, kontigent, velger styre, etc.

Dette får man hjelp til av NSF.

Har man en klubbkultur det er verd å ta vare på er det bare å sette igang.

 

image.png.22b0950c93075aa840052ca16c72dd5c.png

 

 

Edited by Torf
  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

 

6 hours ago, Olesøn said:

Husk også, og dette gjelder alle og uansett hvor det skrives, at hvis du nevner Islam.nets oppkjøp av husvære i forbindelse med saken om at OSS legges ned, så har du ikke satt deg inn i noe som helst som angår noen av delene. Ikke ment personlig mot noen i denne tråden, men jeg er litt (veldig) (drit)lei av å lese at folk hopper på den der det første de gjør....


Er vel god grunn til at folk hopper rett på å tro at oppkjøpet er grunnen til nedleggelsen. Media har skrevet opp og ned i mente om akkuratt om salget av tomten, og om nedleggelsen - men ikke om resten av saken.
De fleste av oss er ikke medlemm i Stor Oslo Skyteklubb eller i noen tilknytning til Oslo Skytesenter. Derfor antar de fleste at dette er grunnen. Posten er forrøvrig redigert slik at dette er nevnt i toppteksten på innlegget mitt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bushviper said:

Ser det fortsatt er mulig å bestille på nettsiden. Noen som vet om det er mulig å hente varen fysisk i butikk, for å spare frakt? Umulig og komme i kontakt med noen der da Facebook side er fjernet, og telefon går rett på svarer.


Ville ikke prøvd meg på det tror jeg. De skrev tideligere at jaktdepoet avd Drammen overtar alt av våpen og ammo samt øvrig agenturer og inventar. Men ingen som vet når dette skjer. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Stat 0 said:

 


Er vel god grunn til at folk hopper rett på å tro at oppkjøpet er grunnen til nedleggelsen. Media har skrevet opp og ned i mente om akkuratt om salget av tomten, og om nedleggelsen - men ikke om resten av saken.
De fleste av oss er ikke medlemm i Stor Oslo Skyteklubb eller i noen tilknytning til Oslo Skytesenter. Derfor antar de fleste at dette er grunnen. Posten er forrøvrig redigert slik at dette er nevnt i toppteksten på innlegget mitt.

Nettopp dette er en av grunnene til at man alltid bør være skeptisk og stille spørsmål til hva journalister skriver. 

Gode, grundige gravejournalister er det langt mellom i 2021. Det som før var en profesjon er nå en copy-paste jobb som utføres etter samlebåndsprinsippet.

 

Undersøk alltid selv.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, slemmo said:

At et mindretall mentalt utfordrede konspirasjonstullinger mener det er logisk å tro at nedleggelsen har noe med å oppkjøpet å gjøre får man bare leve med, men det er heldigvis som sagt et mindretall.


Sorry, men vil tørre og påstå at du er litt løk om du virkelig mener at alle som tror at nedleggelsen er pga oppkjøpet er på en eller annen måte konspirasjonstullinger.

Media har skrevet sikkert 10-20 forskjellige saker om oppkjøpet og nedleggelsen uten at media har videre forklart saken noe særlig.
Ganske naturlig at de som ikke setter seg dypt ned i saken trekker den konklusjonen når det er den eneste informasjonen man har fått fra media. 

Er ikke akkuratt slik at Oslo Skytesenter eller Stor Oslo Skyteklubb har uttalt seg offentlig i media eller andre steder heller, så det er på sett og vis deres feil også 🤷‍♂️
Faktisk er det såpass mye detaljer ang denne saken som ikke har kommet ut i offentligheten at det eneste vi egentlig kan si 100% sikkert er at nedleggelsen er et faktum.

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stat 0 said:

Ganske naturlig at de som ikke setter seg dypt ned i saken trekker den konklusjonen når det er den eneste informasjonen man har fått fra media. 

Men min gode venn @Stat 0, man bør ikke gjøre seg opp konklusjoner uten å sette seg ordentlig inn i saker først.

 

Faktisk så er det en god leveregel at man ikke trenger å ha meninger om alt. Men det man ønsker å ha en mening om bør man sette seg godt inn i.

Jeg synes selv det er befriende noen ganger når folk spør meg om et syn på en eller annen sak å kunne si "Det har jeg ingen formening om. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i saken til å uttale meg".


Les gjerne denne artikkelen hvor det også fint oppsummeres "One of the most powerful things we can do in life is to limit the amount of opinions we have"
https://dailystoic.com/curse-opinion-everything/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Stat 0 said:

Er ikke akkuratt slik at Oslo Skytesenter eller Stor Oslo Skyteklubb har uttalt seg offentlig i media eller andre steder heller, så det er på sett og vis deres feil også 🤷‍♂️
Faktisk er det såpass mye detaljer ang denne saken som ikke har kommet ut i offentligheten at det eneste vi egentlig kan si 100% sikkert er at nedleggelsen er et faktum.

 

Oslo Skytesenter har uttalt seg offentlig flere ganger, all info og ganske detaljerte diskusjoner om dette ligger i den andre tråden. Å finne noe logikk i at oppkjøpet av eiendommen, som ikke har noe med Oslo Skytesenter i seg selv å gjøre er faktisk ganske søkt. På tidspunktet eiendommen ble kjøpt så var planen til Oslo Skytesenter å bygge ned og bygge opp nytt skytesenter på en annen lokasjon, dette har det vært informert om til kunder og brukere av senteret hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Bartemannen said:

Jeg synes selv det er befriende noen ganger når folk spør meg om et syn på en eller annen sak å kunne si "Det har jeg ingen formening om. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i saken til å uttale meg".

 

Det er en utrolig bra leveregel som jeg også har praktisert lenge, de fleste som mener noe om ting har jo ikke peiling på det de mener noe om heller 😆

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, slemmo said:

 

Oslo Skytesenter har uttalt seg offentlig flere ganger, all info og ganske detaljerte diskusjoner om dette ligger i den andre tråden. Å finne noe logikk i at oppkjøpet av eiendommen, som ikke har noe med Oslo Skytesenter i seg selv å gjøre er faktisk ganske søkt. På tidspunktet eiendommen ble kjøpt så var planen til Oslo Skytesenter å bygge ned og bygge opp nytt skytesenter på en annen lokasjon, dette har det vært informert om til kunder og brukere av senteret hele tiden.

Slemmo, vet du om det er mulig å bestille i nettbuttikken å hente ut vare i butikk? Håper å unngå 149kr i frakt på noe jeg kan løse på en 5 minutter biltur.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, slemmo said:

 

Oslo Skytesenter har uttalt seg offentlig flere ganger, all info og ganske detaljerte diskusjoner om dette ligger i den andre tråden. Å finne noe logikk i at oppkjøpet av eiendommen, som ikke har noe med Oslo Skytesenter i seg selv å gjøre er faktisk ganske søkt. På tidspunktet eiendommen ble kjøpt så var planen til Oslo Skytesenter å bygge ned og bygge opp nytt skytesenter på en annen lokasjon, dette har det vært informert om til kunder og brukere av senteret hele tiden.

"Den andre tråden" Du mener den som er 5 sider lang med hundrevis av poster som ingen på planeten med begrenset tid gidder å lese. Åja den ja... (Har lest den av egen interesse etter at Wintel nevnte dette, men er nok få som gidder det) Har ikke sett noe om at Oslo Skytesenter har uttalt seg til media, ivertfall ikke noe som har vært forside saker hos Nettavisen/VG/NRK etc. Siden de fleste sakene i media jeg selv har lest kun har nevnt dette med oppkjøpet og nedleggelsen så blir det vel det den eneste konklusjonen man kan dra. Helt tydelig at det ikke er det som er tilfellet i denne saken, men bare nevner det.

 

24 minutes ago, Bartemannen said:

Men min gode venn @Stat 0, man bør ikke gjøre seg opp konklusjoner uten å sette seg ordentlig inn i saker først.

 

Faktisk så er det en god leveregel at man ikke trenger å ha meninger om alt. Men det man ønsker å ha en mening om bør man sette seg godt inn i.

Jeg synes selv det er befriende noen ganger når folk spør meg om et syn på en eller annen sak å kunne si "Det har jeg ingen formening om. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i saken til å uttale meg".


Les gjerne denne artikkelen hvor det også fint oppsummeres "One of the most powerful things we can do in life is to limit the amount of opinions we have"
https://dailystoic.com/curse-opinion-everything/



Bartemannen, er forståvidt helt enig i at man ikke bør ha sterke meninger om ting man kan lite om, eller har dårlig informasjonsgrunnlag til å uttale seg om. (Bevæpningsdebatt deluxe). 
Men når folk flest leser avis/media saker og man har noe begrenset med info om en sak så er det vel naturlig å jobbe med den infoen man har klart å skaffe (uten å lese hundrevis av posts på et forum)
Hadde selv ingen mening som du tydelig tror, var derfor jeg lagde denne posten til å begynne med. For å skaffe mer informasjon. Det kan du vel lese i tittelen på denne saken. Formålet var å skaffe mer info. Så føler du kanskje preacher til feil person mtp det overnevnte faktum 🤷‍♂️


"democracy basically means a government by the people, for the people, of the people...But the people are retarded"

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stat 0 said:

"Den andre tråden" Du mener den som er 5 sider lang med hundrevis av poster som ingen på planeten med begrenset tid gidder å lese. Åja den ja... (Har lest den av egen interesse etter at Wintel nevnte dette, men er nok få som gidder det) Har ikke sett noe om at Oslo Skytesenter har uttalt seg til media, ivertfall ikke noe som har vært forside saker hos Nettavisen/VG/NRK etc. Siden de fleste sakene i media jeg selv har lest kun har nevnt dette med oppkjøpet og nedleggelsen så blir det vel det den eneste konklusjonen man kan dra. Helt tydelig at det ikke er det som er tilfellet i denne saken, men bare nevner det.

 

Det blir den eneste konklusjonen man kan dra om man har en hang til å dra konklusjonen på manglende grunnlag, ellers kan man som det er hintet om her la være å trekke konklusjoner med mindre man setter seg inn i ting.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, slemmo said:

 

Det blir den eneste konklusjonen man kan dra om man har en hang til å dra konklusjonen på manglende grunnlag, ellers kan man som det er hintet om her la være å trekke konklusjoner med mindre man setter seg inn i ting.


Sure, joda. Jeg har nok som du ser i toppen har tråden konkludert vel tidelig.
Men er derfor jeg lagde dette innlegget til å begynne med - for å skaffe informasjon og ikke konkludere på et såpass manglende informasjonsgrunnlag :)
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stat 0 said:

Ganske naturlig at de som ikke setter seg dypt ned i saken trekker den konklusjonen   -   -

 

Dette er en av de elementære "logiske feiltakelser". På latin heter den "post hoc, ergo propter hoc" - "etter dette, altså forårsaket av dette". Mer om dette kan leses i "Kritisk tenkning"-tråden.

 

At to hendelser, som ikke har noe med hverandre å gjøre, settes i sammenheng, er grunnlag for ørten spinnville konspirasjonsteorier.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Jegermeistern said:

 

Dette er en av de elementære "logiske feiltakelser". På latin heter den "post hoc, ergo propter hoc" - "etter dette, altså forårsaket av dette". Mer om dette kan leses i "Kritisk tenkning"-tråden.

 

At to hendelser, som ikke har noe med hverandre å gjøre, settes i sammenheng, er grunnlag for ørten spinnville konspirasjonsteorier.


Du får preache til de norske mediehus som har laget disse sakene og dermed foråsaket at folk drar den konklusjonen istedet for å legge ut om dette til folk som lager tråder på forum for selv å finne ut mer om en sak. 

Du preacher nok til feil person :)

Edited by Stat 0
Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2021 at 1:23 PM, Stat 0 said:


Du får preache til de norske mediehus som har laget disse sakene og dermed foråsaket at folk drar den konklusjonen istedet for å legge ut om dette til folk som lager tråder på forum for selv å finne ut mer om en sak. 

Du preacher nok til feil person :)

Det er litt søkt å skylde på mediehusene for at du (eller "folk") drar en feil konklusjon. Forventer du virkelig at mediehusenes rolle er å avkrefte alle spinnville teorier som "folk" kan finne på å lansere? Jeg for min del setter jaggu krav til de som danner seg en mening og konkluderer selv tar ansvar for å bygge den på noe. Å lansere en konspirasjonsteori for så å si at media har jo ikke skrevet at den var feil så da må det være rett, er jaggu lavmål. Men kanskje jeg tar feil, som @Olesøn spør, kanskje det finnes mange gode eksempler på at det er media som har skapt dette? Min Google viser at Islam Net er kontroversielt og at Oslo Skytesenter legges ned, men jeg kan jaggu ikke se at det er noen link mellom disse tingene. Så når du sier at det i innleggene her "preaches" til feil person så er jeg neimen ikke sikker på at du har rett.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Jeger41 said:

Det er litt søkt å skylde på mediehusene for at du (eller "folk") drar en feil konklusjon. Forventer du virkelig at mediehusenes rolle er å avkrefte alle spinnville teorier som "folk" kan finne på å lansere? Jeg for min del setter jaggu krav til de som danner seg en mening og konkluderer selv tar ansvar for å bygge den på noe. Å lansere en konspirasjonsteori for så å si at media har jo ikke skrevet at den var feil så da må det være rett, er jaggu lavmål. Men kanskje jeg tar feil, som @Olesøn spør, kanskje det finnes mange gode eksempler på at det er media som har skapt dette? Min Google viser at Islam Net er kontroversielt og at Oslo Skytesenter legges ned, men jeg kan jaggu ikke se at det er noen link mellom disse tingene. Så når du sier at det i innleggene her "preaches" til feil person så er jeg neimen ikke sikker på at du har rett.


Først og fremst - om jeg hadde hatt eg ønske om å dra feil konklusjon hadde ikke denne tråden blitt startet til å begynne med. Denne tråden eksisterer som et tydelig symbol på at jeg har tydelig og effektivt forsøkt å skaffe informasjon. Ja, jeg misforstod saken. Men jeg jobba med informasjonen jeg hadde, slik som man ofte må. Er ikke akkuratt slik at jeg har skrevet om denne saken noe andre steder eller forsøkt å spre misinformasjon.
Siden du tydelig mener at jeg har hatt til mål å trekke konklusjoner og spre "spinnville" teorier så skal jeg huske på at det å lage forum innlegg for å kunne avklare saken er fy fy - bare sånn til neste gang.


Mediene har lagt store forsidesaker om oppkjøpet av tomta, uten å videre forklare saken i særlig grad. Dette er et faktum. Jeg mener det er underlig at saken på ingen måte virker å ha bli fulgt opp fra mediene, uten at jeg vet hvorfor. Kanskje mediene selv syns mangelen på god informasjon om saken gjorde at de ikke var villige til å skrive mer? Jeg vet ikke svaret, men syns det hele er underlig. Jeg mener at mediene som informasjons forvalter og spreder (og statsmakt) har et moralsk ansvar å avkrefte og oppklare - og ikke minst sørge for at folk er informert om saker på riktig vis. Det at dette ikke er gjort, har laget et informasjonshull. Mediene er ikke ansvarlige på noen måte for at folk trekker konklusjoner, men de (og skytesenteret) har selv vært med på å  laget et kunstig hull med mangel på god offentlig informasjon (les: offentlig, til alle). Opplever selv at absolutt alle jeg har snakka med om denne saken ute på skytebaner o.l de siste 6 mnd tror nettopp at nedleggelsen/stans i salg av våpen/ammo stammer fra oppkjøpet av tomta. Jeg føler ikke det er en så sprø konklusjon å trekke som noen av dere mener. Endel av dere i denne tråden var selv medlemmer i OSS, eller hyppige brukere av skytesenteret og noen av dere var også ansatte i Oslo skytesenter. Har full forståelse for at det kan oppleves som en sprø terori for dere, siden dere til daglig er (eller var) så tett opp i dette. Oss andre som bor på motsatt side av landet og ikke har tilgang til den informasjon dere har ender opp med mangelfull informasjon, og det blir derfor lett å trekke konklusjoner. 


"Så når du sier at det i innleggene her "preaches" til feil person så er jeg neimen ikke sikker på at du har rett"

Så du mener den personen som har gått ut av sin vei for å lage en tråd på et offentlig forum for å skaffe informasjon fra andre mennesker har tatt feil valg? Syns det er "jaggu lavmål" som du sier at dette er feil valg å ta. Du mener altså at det å forsøke å skaffe mer informasjon om en sak er galt. Syns det er noe logisk som brister der.

Hele denne tråden ble laget i et forsøk på faktisk å skaffe informasjon om saken. For ikke å konkludere i for stor grad. Anbefaler at du og alle dere andre som ser et massivt behov for å endeløst kritisere meg blar tilbake i toppen av tråden og leser det som ble skrevet. Her er et sitat fra meg:

"Vet det var en tideligere tråd ute ang at banen var stengt på ubestemt tid, men her står det faktisk at de totalt legger ned alt. Noen som vet hva grunnen til dette er?"


Majoriteten av brukere i denne tråden har gjort null og niks for å spre korrekt informasjon i saken, men har istedet brukt all sin tid på å kverulere å krangle med meg.
Hva med å faktisk gjøre noe med den feilinformasjonen som finst ute blant folk har istedet for å endeløst kritisere? 

De få av dere som kom med god og oppklarende informasjon uten endeløs skit kritikk - takker og bukker.

Legger nå denne tråden død for min del siden såpass mange av dere ikke klarer å diskutere dette videre på en sakelig og god måte. 

Kommer ikke til legge inn flere svar her, av de overnevnte grunner.

 

Håper alle får en fin helg forøvrig :)

 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Stat 0 said:

Mediene har lagt store forsidesaker om oppkjøpet av tomta, uten å videre forklare saken i særlig grad. Dette er et faktum. Jeg mener det er underlig at saken på ingen måte virker å ha bli fulgt opp fra mediene, uten at jeg vet hvorfor.

 

Dette og andre eiendomskjøp har mediene, så vidt jeg har registrert, skrevet mye om, i forbindelse med at det tilsynelatende er god flyt av midler til  bestemte religiøse organisasjoner, fra oljerike stater der samme religion er framtredende/enerådende. Og at folk man kanskje burde ventet bedre av, ikke ser ut til å ha særlig kritisk sans, når store midler er tilgjengelig:

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/styret-sa-nei---flere-varsellamper/74203127

 

 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Stat 0 said:

Majoriteten av brukere i denne tråden har gjort null og niks for å spre korrekt informasjon i saken, men har istedet brukt all sin tid på å kverulere å krangle med meg.

 

Det skal sies at de 4 første svarene du fikk oppsummerer omtrent all informasjon som finnes i saken, og korrigerer noen innledende misforståelser. Det er ganske bra statistikk til internett å være.

Du kan gjerne si at OSS bidrar til spekulasjoner ved å ikke dele mer informasjon og motivasjonen for å holde kortene tett til brystet kan være sammensatt, men det er ikke vanskelig å tenke seg at de som part i en pågående politisak vil vurdere det dit hen at det er bedre å dele for lite enn for mye inntil saken er avsluttet.

 

At informasjon og velmente råd noen ganger kommer med ett tilsnitt av trolling og besserwisseri må en ta med i beregningen. Velkommen til internett. 

Og ikke glem at det trengs to for å danse tango ;-)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Stat O.

Det er litt begredelig å lese at de fleste skytter (iflg. dine antagelser) fremdeles går rundt og tror stengningen av skytebanene på Oslo Skytesenter skyldes salget av banene til Islam Net.

 

Willy Røgeberg har aldri solgt noen baner/bygning til IN. Han har kun leid areal av eieren av bygget, som er en etnisk norsk mann. Som har solgt bygger til Islam Net. Eieren sa opp leiekontrakten til Røgeberg slik at Røgeberg MÅTTE ut. Men hadde en 4-5 år igjen av kontrakt.

 

Hvorfor f.eks. riflebanen ble steng grunnet sikkerhet iflg forvaltning/våpenkontor, vet muligens heller ikke Røgeberg.

Alle gjør feil, Røgeberg er neppe noe unntak. Men at feil begått derfra skulle tilsi stengning av alle baner samt inndragning tillatelse salg våpen/ammo synes for mange noe underlig.

 

Vi hadde håpet en varslet rettsak skulle avklare. Det ble ikke så, i hvert fall 1400 nært knyttet til banene sitter kun igjen med spekulasjoner. Trolig mange, mange flere.

 

For å forsøke å få åpnet banene  til banestengningen og inndragning lisens ble avklart i rettsvesenet, ønsket Røgeberg en såkalt midlertidig forføyning - at det kunne drives midlertidig til endelig avklaring.

Denne midlertidig forføyningen i rettsvesenet ble satt - til 6 eller 13 okt var det vel.

 

Av en eller annen grunn ble denne forføyningen trukket. Jeg tror svært mange lurer på årsaken til dette.

Klarte Røgebergs motpart i denne saken å - skal jeg drøye meg til å si - trenere denne forhandlingen også?

 

Eller ga Røgeberg rett og slett opp grunnet overnevnte, eller annet. Han hadde "slåss" i lang tid med det som kalles forvaltningen/våpenkontor.

Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2021 at 10:16 AM, slemmo said:

På tidspunktet eiendommen ble kjøpt så var planen til Oslo Skytesenter å bygge ned og bygge opp nytt skytesenter på en annen lokasjon, dette har det vært informert om til kunder og brukere av senteret hele tiden.

 

Syns det er litt merkelig at de altså hadde penger nok til å flytte og bygge opp nytt, men ikke penger nok til å holde liv i bedriften mens de venter på rettsvesenet i noen måneder. I verste fall kunne de vel heller bare å permittert de ansatte og satt driften i "pause" inntil de fikk nye tillatelser for å minimere utgiftene i denne perioden til kun låneutgiftene? For uten at banen er åpen og uten at de får lov til å selge våpen og ammo vil jeg tro at utgiftene til driften overgår inntektene fra butikken med en stor margin.

Men kanskje de ikke egentlig hadde pengene til å bygge opp ny bane, men satset på å tjene det inn til når de måtte flytte?

 

Og det er også litt merkelig at Willy Røgeberg kunne ta ut 11 mill i lønn i 2019 i følge proff.no (og over en mill i 2020) også gå totalt konkurs i år.

 

On 10/19/2021 at 3:58 PM, Stat 0 said:

Er vel hele styret i Stor Oslo Skyteklubb som har bestemt det tydeligvis. Virker som om de er såpass tett integrert at om den ene faller, ryker den andre også. Dumt at det ikke er blitt gitt mer informasjon ut til medlemmene slik at de eventuelt kunne ha stemt over en slik beslutning. Kanskje det ikke var vilje i styret til å drive videre, eller at ting skjedde i forhandlingsmøtet med Politiet? Er mye vi ikke vet her. Tragisk er det uansett.

Saken skulle absolutt havnet i retten slik at alle fakta hadde kommet på bordet.
 

 

Synes hele Stor Oslo Skyteklubb virker veldig merkelig også. Jeg er medlem, men kan ikke huske å ha blitt kalt inn til generalforsamling, ol. Virker nesten som om "klubben" bare er styrt ut fra oslo skytesenter sine behov uten noe input eller styringsmulighet fra medlemmene. Det virker bare som en nødvendig attributt for skytesenteret, som ikke ha noe som helst funksjon som en "klubb" utover på papiret.

Edited by Ørnulf
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ørnulf said:

 

Syns det er litt merkelig at de altså hadde penger nok til å flytte og bygge opp nytt, men ikke penger nok til å holde liv i bedriften mens de venter på rettsvesenet i noen måneder. I verste fall kunne de vel heller bare å permittert de ansatte og satt driften i "pause" inntil de fikk nye tillatelser for å minimere utgiftene i denne perioden til kun låneutgiftene? For uten at banen er åpen og uten at de får lov til å selge våpen og ammo vil jeg tro at utgiftene til driften overgår inntektene fra butikken med en stor margin.

Men kanskje de ikke egentlig hadde pengene til å bygge opp ny bane, men satset på å tjene det inn til når de måtte flytte?

 

Og det er også litt merkelig at Willy Røgeberg kunne ta ut 11 mill i lønn i 2019 i følge proff.no (og over en mill i 2020) også gå totalt konkurs i år.

 

 

Synes hele Stor Oslo Skyteklubb virker veldig merkelig også. Jeg er medlem, men kan ikke huske å ha blitt kalt inn til generalforsamling, ol. Virker nesten som om "klubben" bare er styrt ut fra oslo skytesenter sine behov uten noe input eller styringsmulighet fra medlemmene. Det virker bare som en nødvendig attributt for skytesenteret, som ikke ha noe som helst funksjon som en "klubb" utover på papiret.

Det du skriver om lønnen til daglig leder kan jo ikke stemme? Hvis du leser spesifiseringen av lønnskostnader nedover i detaljregnskapet så er den totale lønnskostnaden for selskapet ca 4.5 mill. Da sier det seg selv at lønn til daglig leder umulig kan være 11 mill.
Nå kjenner ikke jeg proff.no for jeg pleier å bruke purehelp.no, men feltet med lederlønn hos proff.no ser rart ut spør du meg.

 

Hvis du leser spesifiseringen i resten av regnskapet så går jo tallene opp. Hvis du legger til en lederlønn på 11 mill så blir jo alle tallene feil. Da kan de aldri har klart det resultatet de vitterlig har. Med en lederlønn på 11 mill så skulle jo selskapet gått med et heidundrende underskudd i stedet for et fint overskudd.

 

Og jeg ser de ikke har tatt ut utbytte heller mens de tilsynelatende bygger seg opp egenkapital, og i mine øyne vitner jo det om en god og fornuftig forretningsdrift.

 

Uansett så viste jo verken Oslo Skytesenter eller noen andre i 2019 at Korona skulle treffe oss midt i trynet i 2020, og veldig få la opp verken forretningsdrift eller private økonomi i 2019 basert på at 2020 ble slik det ble. Ingen kunne vel i sin villeste fantasi tro at noe slikt skulle skje i deres levetid?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...