Jump to content

Hikmicro termisk spotter


RSeehuus

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ja, jeg har en Hikmicro Lynx pro 19, og er fornøyd med den. Usikker på om den er mye bedre eller dårligere enn andre spottere i den prisklassen, men gjør jobben for meg. Spørsmålet er hva du skal bruke den til, hva er ditt behov? Jeg synes den er rimelig enkel i bruk. Stort sett forståelig meny og innstillinger.
Send meg en pm med e-postadresse så skal du få noen bilder jeg har tatt med den. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@RSeehuus: Jeg fikk ganske nylig en Hikmicro Monokular Owl 35mm OQ (640x512) fra Jakt & Friluft som jeg har testet ut mye i det siste.

 

Har fra før av hatt en Pulsar XM30s som var god og kompakt, men kvaliteten på bildene på den nye var fullstendig overlegne! Spesielt gjelder dette på lengre avstander. Synes bildet også var mye skarpere her enn på f.eks. Zeiss dti 3/35 som jeg fikk lov til å teste ut for ikke lenge siden. 

 

Spør hvis du har andre spørsmål, men kort oppsummert: anbefales!

 

Edited by Breiðisjor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Breiðisjor skrev (På 5.11.2021 den 11.14):

@RSeehuus: Jeg fikk ganske nylig en Hikmicro Monokular Owl 35mm OQ (640x512) fra Jakt & Friluft som jeg har testet ut mye i det siste.

 

Har fra før av hatt en Pulsar XM30s som var god og kompakt, men kvaliteten på bildene på den nye var fullstendig overlegne! Spesielt gjelder dette på lengre avstander. Synes bildet også var mye skarpere her enn på f.eks. Zeiss dti 3/35 som jeg fikk lov til å teste ut for ikke lenge siden. 

 

Spør hvis du har andre spørsmål, men kort oppsummert: anbefales!

 

Helt enig! Kjøpte owl 35 selv. 
Bedre enn det meste jeg har testet av infiray, zeiss etc. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Så altså heller Gryphon enn Owl? Er nesten samme pris på de ser jeg.

 

Eller ikke…

Fant ut at Gryphon leveres som GH og GQ, der sistnevnte har 12 mikron sensor på 640x512. 
Owl har vel 14 mikron og samme oppløsning.

Aner ikke hvor stor forskjell det kan være jeg, men litt er det sikkert.

Edited by jmosbakk
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde begge ved siden av hverandre. Det er ikke voldsom, eller umiddelbart merkbar forskjell på ytelsen. Jeg valgte Gryphon (GQ) uten avstandsmåleren. 

Grunnen var helt enkelt at den passa bedre i lomma, noe som jeg syns er litt viktig. Samtidig har den også optisk sensor, noe som er OK av og til. Valgte bort avstandsmåleren både fordi den er en kladd på sida, som gjorde hele enheten utrolig mye større (selv om kladden er liten), og fordi den er tungvint å bruke, og at jeg ikke ser poenget med den. Jeg har ikke tenkt å skyte på noe jeg ikke har 1000% optisk bekreftelse på, og da har jeg vanlig avstandsmåler.
Skulle jeg jakte om natta ville jeg nok hatt måleren, men etter noen forsøk har jeg kommet til at jeg ikke gidder å jakte om natta.

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...