Jump to content

Hvilken klubb er å anbefale på Hamar ?


MatsPelle

Recommended Posts

Ettersom jeg nå blir å bo på Hamar en god stund har jeg også bestemt meg for at jeg vil bruke litt tid på skytebanen hær også. Det jeg nå sitter å lurer på er hvilken klubb jeg bør henvise meg til/ dere selv bruker. I første rekke er målet å skyte regelmessig og i løpet av 2021 få erververett på håndvåpen. I tillegg til håndvåpen som er et "must" så skal det ikke alt for mye til før en gutt i 20 åra ser seg fasinert på dynamisk skyting med rifle. Nå er jeg ikke sikker på om jeg i det heletatt har interessen av å bedrive den type skyting, men jeg tenker likevel at når jeg først skal begynne i en ny klubb osv, så hadde det vært greit å velge en klubb som også tilbyr dette om man skulle finne ut at dette var noe man ville drive med!

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Hamar sportsskytterklubb, innendørs trening på Ankerskogen, utendørs trening på Terningmoen (Elverum) fire dager i uka.

Det ryktes at det blir gjennomført nytt sikkerhetskurs i nær fremtid.

 

Det er så vidt meg bekjent en klubb for dynamisk sportsskyting på Løten. 

Ellers er det en pistolklubb i Brummudal, og en på Rena. Kun overfladisk kjennskap til disse, men basert på stevner de har arrangert fremstår begge som veldrevne klubber med trivelige medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Min subjektive anbefaling: Gå inn på terminlisten på app.skyting.no eller på skyting.no fane konkurranse og se hvem som arrangerer mange stevner. Det sier en god del om aktiviteten og kvaliteten på klubben.

Du kan også gå inn på fsu.no og se hvor aktive skytterne er ved å se på linken "Starter per klubb".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...