Jump to content

Lamajakt


Stihl Crazy

Recommended Posts

https://www.vg.no/nyheter/i/47mGlR/to-lamaer-skutt-og-drept-paa-hjortejakt alt kan skje i kampens hete. Eg har faktisk sett eit par tre stk lamaer på haugalandet. Det fyrste som slo meg var at i dårleg ljos og dersom ein ikkje kjem på/veit at det er lamaer der. Ja hadde fort blitt skyting, dei såg svært hjorteaktige ut. 
Rettelse, eg er ikkje heilt sikker på om det var lama eller alpakka eg såg, er eit par tre år sidan, men hjorteaktige var dei iverfall.

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Sitka said:

Ja hadde fort blitt skyting, dei såg svært hjorteaktige ut.

Ja, om de var brune av farge er det fort hjort(!) å ta feil? Nåvel, vi bør som jegere være varsomme med å bortforklare uønskede hendelser med " i kampens hete". Her på mine kanter var det for noen år tilbake en rådyrjeger som skjøt en HVIT alpakka (mye mindre enn lama, men samme ulla?), og jeg vil tro han slet med å finne gode bortforklaringer.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Tragisk at det skytes feil på den måten, ikke bra reklame for jakt.

 

Men, det var vel enda verre for han bonden fra sørlandet som for mange år siden ble beskutt mens han kjørte traktor en dag i elgjakta. Da han hoppa av og la på sprang for å søke dekning hørte han noen rope «skyd kalven au».

Link to comment
Share on other sites

Det ble skutt en voksen hest her i området under hjortejakta for noen år siden. Det er vel ganske mange sånne hendelser rundt om der jegeren ikke ser helt hva en skyter på. Det er ikke med på å skape et positivt inntrykk av det vi holder på med. Får håpe vi slipper å lese om flere sånne tilfeller i år.  

Link to comment
Share on other sites

On 10/2/2021 at 9:50 PM, Ruger #1 said:

   -   men med en "dårlig termisk" har det vel vært uheldige hendelser tidligere. 

 

De hadde ikke det å unnskylde seg med heller, de som var på hjortejakt et lite stykke herfra, og skjøt den største elgkua som er registrert her i området. Snyteskaftet på den var nesten på størrelse med ei middels hjortekolle!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...