Jump to content

Dokumentasjon på skyteprøve er borte


tussehaugen

Recommended Posts

Lurte på om dokumentasjon for bestått skyteprøve ligger lagra på skytebanen?

Problemet er at skyteprøva ikkje lengre vises på hverken app eller på min jegerside til ein kar i nabolaget.


Eg stod i kø og kikka sjølv på at qr koder vart delt og kvittert mellom skytter og standplassleder og prøva vart registrert. Mine skyteprøver vart registrert rett etterpå og der er alt ok.

Kvitteringa for betalt skyteprøve har han, den er på papir…

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, spindrift said:

Jeg kan dessverre ikke tenke meg at slik informasjon er lagret hos arrangøren. 

 

Så langt tilbake i tid at reinsfiguren ikke var innført, og man skjøt på ringskiva, satte ofte skytterlagene resultatene fra skyteprøven inn i ringpermen med de øvrige skyteresultatene (datamaskin? Jo takk, jeg programmerte en Nord 10-maskin på den tida, den var ikke særlig mye større enn et garderobeskap, og lagret dataene på papirstrimler!). Mitt daværende lag satte til og med opp en vandrepremie på skyteprøven (som folk konkurrerte om, med diopter-Kragere, våpen som var forbudt på jakt!).

 

Men så kom det et brev (fra/via DFS?) om at det, "av beredskapshensyn", var forbudt å lagre eller offentliggjøre hvem som skjøt, eller hvilke resultater de oppnådde.

 

I dag er det, i beste fall, bare registrert hvem som har betalt hvor mye til skytterlaget på "skyteprøvedagene". Mitt skytterlag har ei ordning der "de aktive skytterne" har fri oppskyting, så der vil du ikke engang finne at jeg har vært innom et skyteprøve-arrangement.

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Vi har ei bok vi skriver all skyting i, for trening/prøve står det navn-medlem/ikkemedlem-trening/oppskyting.

Så hvis jeg skyter femten treningsskudd og så ei oppskyting og klarer det på første forsøk står det:

 

Ola-Medlem-Trening + Oppskyting-OK.

 

Så her kan vi gå tilbake og sjekke på papiret.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...