Jump to content

11,25 ekserser?


Vargen

Recommended Posts

Blant diverse rask som jeg ikke husker hvor det stammer fra, så har jeg noen dreide messingbiter i omtrentlig størrelse og form som .45 ACP. Jeg mener å huske det skal være sju stykker, men en har visst trillet innunder en hylle og er borte vekk. 

IMG_20210928_214354722.jpg.51b904c1b02ffd010313efac94f137ae.jpg

Ingen merking overhodet, tuppen av "kula" har et innboret hull og ellers er det ikke stort å si om utseendet. Jeg har prøvd dem i en Kongsberg Colt, de mater noenlunde greit fra magasinet til kammeret og kastes ut som de skal hvis man tar litt kjappe ladegrep.

 

Er dette noe hjemmelagde greier, eller har det en offisiell betegnelse?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 months later...

Nå har jeg svar på hva disse patronene er. Det var kvf.no som fant svaret for meg:

Etter å ha forhørt meg litt rundt fant vi svaret. Dette er en patron for modellvåpen (leketøy) produsert av et Japansk firma som heter Model Gun Company (MGC). Det finnes patroner i mange forskjellige varianter og disse er omtalt i International Ammunition Association sitt medlemsblad The International Ammunition Association Journal nummer 452 og 454. Jeg har ikke disse selv så jeg får ikke sendt deg en kopi. Vedlagt ligger et bilde fra ECRA son viser flere varianter.

 

Det skal visstnok settes et knall i tuppen slik at man kan få disse våpnene til å smelle.

0D8A7C9B-D599-4D59-A475-6DE29A0F6213.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...