Jump to content

Bilder av kvinner på jakt.


Jegermeistern

Recommended Posts

Jeg synes det er bra at disse bildene blir stilt ut. Gode bilder var det også. Det er alt for lite damer som jakter, og de viser tydelig at damene kan like godt som oss mannfolk.

Jeg synes heller ikke det er noe galt i å vise hvordan det faktisk er.

Skal man spise kjøtt så har det vært noe blod å gørr ett sted i produksjonen eller i skogen. Sånn er det bare, å det er ikke noe galt i det.

De som blir sjokkert over det er rimelig fjerne fra virkelighetens realiteter.

 

Jeg som jeger er da bevisst at man tar ett liv, så da gjør man jo det beste ut av det livet man har tatt. Blod å gørr inkludert. De som tror at jakt er en form for lystmord er faktisk ikke helt gode etter min mening. Ikke prøver de å forstå heller, argumenter for jakt er som vann på ei gås.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

  -  og enda et bilde av kvinne på jakt. Bare bildet, denne gang, for artikkelen har betalingsmur:

 

https://www.nationen.no/nyhet/renate-og-hunden-sienna-ble-angrepet-av-elgku/

 

Dette jaktlaget har spesialisert slakteoppgavene, og spesifisert dem på lua. Renate skal ta ut vomma, mens Edvin skal ta ut lungene, Jan skal flå framparten, og Henrik skal kutte bakbeina.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke fotos av kvinner på jakt bør være annerledes enn bilder av menn på jakt, vi er da i 2021. Men felles for alle fotos som publiseres, både på lukkede og åpne fora og medier, bør være at de i størst mulig grad uttrykker jegernes respekt for viltet.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...