Jump to content

Starte med ettersøk Oslo og omegn blodspor.


mike79

Recommended Posts

Hei

Har 2 hunder, som jeg har trent-trener lydighet med.

Den ene på 3 år er litt rastløst og har aldri kunne sitte stille under felles dekk, så lydighet er ikke for den.

 

Men den er trent siden den var liten med at finne ting i skogen, den kan finne flere kastet gjenstander på en bane på opp mot 100x50 meter, samt den er trent i at finne forsvunne folk, samme som Norske redningshunder.

Tenkte at siden den alltid har vert mer interessert i å snuse i skogbunnens at ettersøk var nået for den, så har den da en mening med livet sitt.

 

Men finner ikke riktig noen riktige blodspor ettersøk kurs i Oslo eller omegn, verken gjennom OJFF eller andre.

Finner bare på hundeskoler innføring som mer er for moro skyld.

 

Er der andre der har tatt ettersøk ekvipasje kurs prøve i Oslo omegn.

 

Link to comment
Share on other sites

Hei. Årstiden er nok skyld i det. De fleste sporkurs bruker å gå om våren. Men det er jo ingen ting i veien med å finne noen likesinnede å starte trene litt med. Høres ut som spor, og evt apport kunne være noe for hunden. Har du trent bringselmelding med den? Jeg lærte inn dette på ene hunden vår ved funn av vilt. Det er en øvelse som kan kobles sammen med søk på spor også.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vannebo said:

Hei. Årstiden er nok skyld i det. De fleste sporkurs bruker å gå om våren. Men det er jo ingen ting i veien med å finne noen likesinnede å starte trene litt med. Høres ut som spor, og evt apport kunne være noe for hunden. Har du trent bringselmelding med den? Jeg lærte inn dette på ene hunden vår ved funn av vilt. Det er en øvelse som kan kobles sammen med søk på spor også.

Har aldri hørt om bringselmelding, men det lyder når jeg søker på nettet også nået for den, siden den er van til å apportere alt mulig i dag.

Kanskje der dukker noen kurs opp over nyttår.

 

Eneste riktige blod og spor kurs jeg fant på nettet i Oslo omegn var fra siste å i Drammen.

Kanskje jeg skulle prøve å skrive til hende instruktøren.

 

http://www.drammenhundesenter.com/87827504

 

Edited by Mikkelh
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...