Jump to content

Nytt sikte til jakt med litt forstørelse


Stihl Crazy

Recommended Posts

Eg har i dag eit zeiss classic 2,5-10x50 (kjem ikkje til og selga dette)når eg skyt kråker og gås synes eg det er litt for liten forstørelse på Max, eg er ikkje avhengig av skumringsegenskapane.

Har tenkt på eit med meir forstørelse, det er jo ein del og velga i då, brukt kan absolutt vera av interessa og.

Kriteriane er helst ikkje noko særleg over 600 gram, helst over 15 gonger forstørelse på Max om det skal vera ffp eller sfp veit eg ikkje dei fleste er vel sfp, må vel ha paralaksejustering. Om det er 1 toms røyr eller 30 mm er ikkje så nøye. Skal på ei tikka t3x.

 

Når det gjeld nytt har eg lurt litt på dette her: https://www.meoptasportsoptics.com/us/produkt/optika5-3-15x44-16175/

Nokon som har prøvd det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er dette som ligger på Finn: Meopta Sports Optics - MeoStar R1 4-16x44. (Det er i hvert fall det som framgår på et av bildene).

Kan ikke forstå annet enn at MilDot-retiklet må være helt o.k. til jakt på kråker, gås, og div. småvilt. Nypris hos Winge er kr 11500. Løp og kjøp!

 

Edit: Vet jeg peser deg litt nå @Sitka😉. Men for all del, ikke selg Zeissen!

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Sikte eg har no står i ein 30 mm buris montasje. Denne her https://bmwear.no/produkt/vapentilbehor/montasjer/burris-montasjer/burris-tikka-t3-montasje-30mm-medium

 

Det eg kunne ha gjort var og berre skrudd heile montasjen av problemet er berre at den skrua som eg må løysa er umbrako ikkje torx. Har hatt litt varierande hell med umbrako opp gjennom åra.

 

Dersom eg hadde gjort det på denne måten måtte eg jo ha verifisert det med eit skudd eller to, men hadde berre gjort det ein gong eller to for året.

Vil eigentleg når eg har tenkt meg om berre ha ei rifla.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sitka said:

Vil eigentleg når eg har tenkt meg om berre ha ei rifla.

Skjønner tankegangen din, men det blir mange kompromisser. Bare sånn at du er klar over det.
Problemet med å opparbeide seg kunnskap om hvor mye fint utstyr som finnes er at du ofte finner frem til den ideelle løsningen for hver enkelt jakttype/skytegren. Dette resulterer i at du konstruerer et behov for et tosifret antall børser med tilhørende remedier.

I ditt tilfelle så har du noen alternativer:
- Velge ett kikkertsikte ut fra primært bruksområde.
- Montasjeløsning for å bruke to sikter. (picatinny, sportsmatch, optilock)
- Legge mer penger på bordet for å kjøpe et sikte med mer zoom.

Hvis du har planer om å bare ha ei børse til alt så sparer du deg for en god del penger kontra å kjøpe ei børse ekstra med tilhørende optikk. Dette gir deg kanskje muligheten til å legge 10-15 tusen ekstra i potten til optikk og kanskje vurdere en Z8i 1,7-13,3x42 eller 2-16x50 etterhvert? Det er ganske tunge sikter, men burde dekke det meste.

 

Skal du forresten bare bytte en gang eller to for året så spiller ikke valg av montasjeløsning så stor rolle etter min mening. 
Jeg har vekslet mellom en stor og en liten med picatinny og har ikke treffpunktforandring som er synlig med min egenspredning. Hadde en 10-skudds serie rundt 25mm der kikkertsiktet var av og på mellom hvert skudd. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja var nokre kloke ord her, har vel tenkt litt av det same sjølv men klarar ikkje formulera det like bra.

Såg litt på det Swarovski siktet z8i, det er vel noko av det beste som går Ann og få tak i med svært generøst synsfelt ser heilt topp ut rett og slett men eg har ikkje råd til noko slikt, med den knapt middelmådige lønna mi, Veit nesten ikkje om eg hadde våga og brukt det heller.

Kor breit synsfelt synes det at eit kikkertsikte bør ha til allroundjakt? Eg smygjaktar aldri, kun postering.

 

Tanken med eit sikte er kanskje den beste på ein måte det vert ein ting mindre og halda styr på for meg, i så måte sjeglar eg fortsatt til det meopta optika 5 siktet 3-15x44 som eg linka til før. Det står litt meir i stil til min økonomi og kanskje det er «godt nok»

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Sitka said:

men eg har ikkje råd til noko slikt

Det er en ærlig sak og skal respekteres.

 

2 hours ago, Sitka said:

Kor breit synsfelt synes det at eit kikkertsikte bør ha til allroundjakt?

For min del så spiller retikkel en større rolle enn synsfelt. 

Jeg har jaktet elg i tett skog med ffp juletreretikkel og 11,6m synsfelt. Svakt lys hadde den også. Langt fra optimalt, men det funket. Hadde den hatt en opplyst prikk for bruk i dagslys så hadde jeg klart meg lenge. 

 

Det finnes mange som predikerer at en europeisk 1,5-6x42 er den beste allroundkikkerten til storviltjakt i Norge. Jeg er forsåvidt enig. 

Du har forøvrig noe av samme utfordringen som meg når du blander inn småvilt i samme suppa. 

 

Spørsmålet for din del blir vel først og fremst, klarer du deg med mindre synsfelt enn du har i dag? 

 

En optika 5 gjør garantert jobben, alternativt kan du vente på en brukt Leupold VX-5HD 3-15x44 med Firedot lysprikk. Da får du bra optikk, fin vekt, låsbart tårn på høyde, parallaksejustering og god lysprikk. 

 

Link to comment
Share on other sites

@Sitka

23 hours ago, Sitka said:

Eg har i dag eit zeiss classic 2,5-10x50 (kjem ikkje til og selga dette)når eg skyt kråker og gås synes eg det er litt for liten forstørelse på Max, eg er ikkje avhengig av skumringsegenskapane.

Zeissen din har medforstørrende retikkel og er ein kanonbra kikkert til hjortejakt. Når du skrur den opp på maks blir retikkelet litt stort til kråke, og kanskje til gås. Siden du har tikka med svalehalespor for optilock montasje, er det greit at du tar av og på kikkertsikte mellom hvert skudd på banen i benk. Slik at du får erfaring om det er treffpunktsforandring og kor stor den er. Meoptaen du linket til har ikke medforstørrende retikkel. Uten lys er dette dårligere løsning til hjortejakt en din egen Zeiss. Så derfor kjøp 2 sett med QD montasjer med hendler. Slik at du slipper å ha med eget verktøy, for å bytte kikkertsikte.

Link to comment
Share on other sites

Har kome til same konklusjon eg og i løpet av dagen, zeissen min er veldig bra til hjortajakt men eg kunne veldig gjerne tenkt meg ein med meir forstørelse ellers til bruk resten av året. Denne treng ikkje vera ny og kan godt ha opptil 18 gonger forstørrelse.

Veit Leupold laga ein 6-18x40 før (lagar den sikkert endå og) eit eller anna i den dur bør eg kunne finna.

Er det denne montasjen her du meinar ?

https://www.bmwear.no/produkt/vapentilbehor/montasjer/tikka-montasjer/warne-maxima-tikka-qd-sort-matte-2

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett i optika 5, men er det likt optika 6, så er det lett verdt pengene. Når du mener du trenger mer enn 10x på småvilt, så er du i samme situasjon som meg; holdene er strakt ut over 100 meter, og fast parallakse(og sannsynligvis SFP?), i tilleg til dårlige tårn gjemt bak en knott gjør ikke nytten lenger. Selv har jeg nylig fingret en march 3-24x42, og der jeg før trodde march 1,5-15x42 skulle på min vixen i 6x45 med kkc-stokk(jada, jeg vet, men kompenserte med å kjøpe en relativt ubrukt vixen i originalstokk i .222 til dama), så skjønner jeg jo nå at det må bli 3-24 ffp fra march, i mine øyne går tårn og skarphet langt utenpå noe krystallsliperne fra Østerrike noensinne har klart å smøre i sammen, men ja; jeg hadde klart meg med et optika 6, 3-18x etellerannet, så lenge det ikke er for mye mot-eller medlys. Og det er det jo selvsagt alltid, så derfor blir det march for min del, når jeg blir rik, men optika6 er altså absolutt langt innenfor, og koster ikke hysterisk mange penger. Deretter ville jeg lagt fra meg enhver illusjon om at man skal ha en rifle til alt. Det kompliserer alt, kompromissene vil ingen ende ta, og du kommer sannsynligvis til å bruke langt mere penger på ett system du er fornøyd med til alt enn til en småviltrifle og en storviltrifle. 

Link to comment
Share on other sites

Det er noko som heiter lyxfellan og… Neida folk må få bruka pengane sine som dei vil men for min del er det som regel slik: fyrst ser ein på ein gjenstand til 2 tusen, deretter ein dyrare variant til 3 deretter 4 osv.

Men såg veldig bra ut det march siktet som du lurar på.

Litt ulempe med optika 6 synes eg er vekta, men mange sikter i dag veg jo ein del då men for min del er det fyrst og fremst ei jaktrifla eg skal ha sikte til.

 

Akkurat det med ei rifla til alt er eg ikkje heilt sikker på om eg er einig med deg i (er kanskje litt sjølvmotsigande her då i og med denne tråden) eg trur det skal la seg gjera. No er det nok veldig mange som er meir aktive enn meg så for deiras del skjønner eg det godt at dei vil ha meir enn ei men for min eigen del trur eg det skal gå.

Eg har jo allerede verdens mest allsidige kaliber (spesielt i Noreg) 6,5x55 :) og får eg tak i ny lydempar med eit par ekstra modular frå one norseman så skal det ikkje bli så mykje støy frå meg heller i forhold til ei dempa .223, så då skal det bli slut på klaging frå mor mi håpar eg iverfall.

 

Kan jo henda at eg må krypa til korset og kjøpa meg ei småviltrifla og da men eg ser stor nytte i og trena og jakta med same rifla, eg er så redd for og skadeskyta.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg skyter ryper så bruker jeg nesten aldri høy forstørrelse, men så skyter jeg ikke på ekstreme hold. Kan ikke huske å ha skutt på over 200 meter. Når jeg skyter på 50-80 meter har jeg ofte 5-6X, 80-120 ligger jeg på 7-10X og fra 120 til 150 på 10-12X. 14X er maks. Synes jeg mister oversikten over rypeflokken hvis jeg har for høy forstørrelse. Det kan ofte dukke opp en rype som er nærmere eller som sitter bedre til enn den men planlegger å skyte. Hadde en Conquest 6,5-20x50 med BT, var nesten aldri på over 15x. Men, uansett så planlegger jeg en 3-18 som allround sikte. Blir vel brukt til varmints, toppjakt og kanskje elg hvis jeg gidder. Innbiller meg at det kan bli lengre hold på toppjakt.

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/19/2021 at 4:36 PM, Sitka said:

Har kome til same konklusjon eg og i løpet av dagen, zeissen min er veldig bra til hjortajakt men eg kunne veldig gjerne tenkt meg ein med meir forstørelse ellers til bruk resten av året. Denne treng ikkje vera ny og kan godt ha opptil 18 gonger forstørrelse.

Veit Leupold laga ein 6-18x40 før (lagar den sikkert endå og) eit eller anna i den dur bør eg kunne finna.

Er det denne montasjen her du meinar ?

https://www.bmwear.no/produkt/vapentilbehor/montasjer/tikka-montasjer/warne-maxima-tikka-qd-sort-matte-2

Jepp, disse montasjene ser bra ut, kan bytte kikkert ved behov med denna ja. Trenger ikke spesialverktøy som du før eller siden ikkje har for hånden

Link to comment
Share on other sites

On 9/19/2021 at 2:10 PM, Sitka said:

Ser tanken din men er redd for og havna på den galeien der, eg synes uansett at, har ikkje ein eksakt sum da men når ein bikkar 10,000 eller så blir det for mykje. Då er det andre jaktrelaterte ting eg heller vil bruka dei på. Ikkje så mykje berre på eit sikte, men skjønnar kva du meinar.

Eg trur erfaringen til flere her inne er at dei kjøper en forholdsvis billig kikkert som en etterkvart innser ikkje holder mål etter dei kvalitetskravene en opprinnelig hadde. Så blir driten seld på finn for en forholdvis rimelig penge. Før en kjøper den kikkerten en opprinnelig skulle ha kjøpt, mens en griner en skvett i en mørk krok. Den koster mer en det sabla gode tilbudet en såg i hine dager + en har betalt for en dritkikkert en må bli kvitt på finn. Jaja noken lærer aldri.

Link to comment
Share on other sites

Eg har tenkt litt, trur denne ideen min kanskje ikkje var så god allikavel så for og gjera ein lang historie kort så fortsette eg berre med zeissen min. 
Dette er ein zeiss classic 2,5-10x50 med tysk#4 kjøpt brukt av meg for nokre år sidan har fungert veldig bra (utenom litt liten forstørrelse, men nok om det) 

Denne er med 99% sannsynlegheit kjøpt ny på xxl, meinar dei har seld mange slike, så det må vera ein del av dei i markedet.

Det eg lurar på er: fins det nokon slags Zero stop på høgdeinnstillinga, hadde vore veldig greit og ha. Eg er ikkje den typen som ikkje tør og skru på kikkarten men akkurat dette har eg ikkje greia på.

Den delen som ein skrur på, som gir «klikk» er todelt den øvre delen kan løftast opp og vris på utan at den nedre føl med men den øvre sit fast for det, ein løftar den ikkje heilt av.

Er det nokon som har vore borti kikkarten og kan seie noko?

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

Når du har skutt inn siktet på eks. 100 meter og du eks. må skru noen kjepp opp fordi holdet er 150 eller 200 meter, så er det enkelt å stille siktet tilbake til opprinnelig innstilling. Samme hvis du må skru noen kjepp sideveis pga vind.. poenget er at du enkelt kan skru siktet tilbake slik du hadde det tidligere. Gjelder også hvis du har noe forskjellig treffpunkt på jakt og treningsammo. Hvis du ikke har bruksanvisningen for siktet så finner du det sikkert på nettet.

Edited by Gillen
Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset! Såg kjapt og gale på det før eg gjekk på arbeid. Y en på hjulet såg eg med ein gong men prikken på sjølve kikkertsikte, av messing såg eg ikkje. Viss det viser seg at den ikkje er der får eg laga til ein på ein eller anna måte.

Uansett veldig greit at det går Ann og løfta og flytta den øvre delen, var ikkje klar over det før i går. Då treng eg berre referansepunkt på den nederste. Veldig greit/enkelt dersom eg må flytta referansepunktet litt og, dersom eg byter ammunisjon og dei går ulikt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Sitka said:

Takk for tipset! Såg kjapt og gale på det før eg gjekk på arbeid. Y en på hjulet såg eg med ein gong men prikken på sjølve kikkertsikte, av messing såg eg ikkje. Viss det viser seg at den ikkje er der får eg laga til ein på ein eller anna måte.

Uansett veldig greit at det går Ann og løfta og flytta den øvre delen, var ikkje klar over det før i går. Då treng eg berre referansepunkt på den nederste. Veldig greit/enkelt dersom eg må flytta referansepunktet litt og, dersom eg byter ammunisjon og dei går ulikt.

 

Skal ikke si for sikkert at den var av messing, det er mulig det bare var en hvit prikk også. Har ikke kikkerten lenger så får ikke sjekket. Men prikken sitter hverfall på øyesiden av hjulet, ikke på siden. Mener på å huske den var ganske liten... 

Link to comment
Share on other sites

Ser det er ikkje likt som hos deg hewi, det eg tenkte var at når H/R står rett fram og dei kvite søylene er der dei er, der som gjengene er brutt til lokka på tårnet då er siktet nullstilt. Ser det ganske enkelt i godt lys iverfall, i dårlig lys skrur eg ikkje på siktet.


Tenkte og ha nullstillinga til 140 gr blyspiss midt i på 100 meter. Har jo blitt flaska opp med at ein skal ha ho innskoten ca 5 cm over på 100 meter men eg stille heller på det, alt etter som. Dersom eg veit at det kan bli litt varierande hold så tar eg berre 5-6 klikk opp.

 

Treningsammunisjon og varmint tar eg utg. pkt. i innstillinga i forhold til jaktammunisjonen . Skriv det i ei bok eller helst laminere ein liten lapp på kolben. Ser litt dumt ut då, men får vera pragmatisk. 
Til no har det aller mesta av ammunisjon gått nokonlunde likt.

Eg har lyst til og prøva denne kula her i ho,https://www.sierrabullets.com/product/6-5-mm-264-caliber-105-gr-blitzking/ må berre få tak i desse kulene fyrst. Mykje betre BC enn 100 gr holspissvarianten til sierra.

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, arnegun said:

Ta bilde fra samme vinkel som hewi gjorde da? 

Er litt styr og få rett lys og bilde frå same vinkel sjølv om synet mitt fungere veldig bra, brukar hverken briller eller linser. Men dersom ein studerer bildene av overside av tårnet så ser ein at det er ikkje heilt likt som hans, eg som har siktet mitt for handa ser med ein gong at dei kvite søylene og Y en er heller ikkje likeimage.jpg.0efe2aa2a008ee11ca3f43be2e3941d3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...