Jump to content

Zeiss flip cover BAK?


Game Clay

Recommended Posts

Ser ut som Butler Creeek, selges av de fleste forhandlere som tilbyr våpenoptikk. Sjekk tabellen nederst under denne linken: Buy Flip-Open™ Scope Cover - Eyepiece and More | Butler Creek

 

Edit: BC-objektivbeskytteren knekker for et godt ord, særlig i kulde. Okular-dekselet er etter min erfaring mer robust. Men Zeiss har vel egne linsebeskyttere? Ellers er jo Tenebraex også en mulighet om du finner riktig dimensjon.

Edited by Sølvrev
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, FNJ said:

,  men jeg gikk lei BC.

Jeg også. Og objektivbeskytteren knakk ofte under jakt et godt stykke unna nærmeste forhandler, så jeg pleide å ha en med i sekken som reserve. Men Butler Creek hadde en helt annen kvalitet før, uten at det var reflektert i prisen. Da jeg kjøpte mitt første Swarovski-sikte (en 2,5-10x42) i 1996 fikk jeg satt på BC "flip open" foran og bak, og da jeg solgte dette siktet 18 år senere fulgte begge linsebeskytterne med! Jeg mistenker at produsenten en gang på 2000-tallet gjorde endringer i materialkvaliteten.

Edited by Sølvrev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har og har hatt en haug med BC. Billig, men som mange påpeker tåler de ikke al verdens.
Har også hatt et par originale Zeiss og de fungerer utmerket.
Det jeg umiddelbart føler gir mest bang-for-the-buck er Vortex linsebeskyttere. Koster ikke særlig mer enn BC, og tåler masse juling. Har enda til gode å ødelegge en av disse.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...