Jump to content

Min perfekte fårikål


magnum_mauser

Recommended Posts

Eg har to traumer frå barndommen, som eg merkeleg nok har klart å jobbe meg gjennom. Det eine var å komme siten heim frå skulen, opne utgangsdøra og bli møtt av den grusomme lukta av kokt lettsalta brosme 🤢 det andre var å komme heim og kjenne den motbydelige lukta av fårikål - herrefred som eg hata det når eg var liten!

 

Men tidene endrer seg, i dag er både fårikål og brosme noko eg har ofte til middag og eg liker det svært godt.

 

Fårikål er i utgangspunktet relativt enkelt, men samtidig har eg lært meg nokre tips undervegs, som eg vil dele. Kanskje har nokon av dykk også gode tips på lager - som kan løfte retten yttligare?

 

Den store feilen eg gjorde i mange år, var at eg brukte for mykje vann. Når eg hadde fylt opp med kjøtt og kål, fylte eg opp med vann og satte på kok. I dag bruker eg mellom 3 og 5 dl vann, i motsetning til litervis tidligare - dette gir meg ein merkbart meir smakfull rett. 

 

Men noko eg synes verkeleg løfter denne retten til nye høgder, er å brune kjøttet godt før det går i gryta. Det er so enkelt at kokt kjøtt er godt det, men kokt kjøtt som er bruna først, er mykje bedre - samtidig får ein mykje bedre smak på krafta og farge på retten. Eg drysser også kjøttet med litt finhakka frisk rosmarin når ein bruner det, kan høyres pussig ut, men det setter ein veldig god smak  - uten å "ødelegge" retten. Og når eg er ferdig med bruninga, heller eg vannet eg har tenkt å tilsette i gryta over i jernpanna eg har brukt til bruning og koker den ut - då maksimerer ein smaken 😊

 

Utover det, synes eg at mange oppskrifter bommer grovt på koketid. 1 til 1,5 time? Det er alt for lite etter min smak, eg laga det i går og det fekk kose seg i 3,5-4 timer - då blir det verkeleg godt.

 

Eg bruker litt mel for å få ei tjukkare kraft og eg bruker grovkverna pepper, av den enkle grunn at eg hater å tygge i pepperbomber i løpet av måltidet 😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Ruger #1 @amatør Eg elsker i utgangspunktet kvitløk og vi bruker gjerne opp fleire kvitløk i løpet av ei veke - favoritten til meg og øverstkommanderende som kveldsmat er pasta med kvitløk og olivenolje "pasta aglio e olio". Men i fårikål, blir kvitløken veldig framtredande? Og kva mengder brukar dykk?

 

Eg kjenner at eg er litt skuffa over meg sjølv no, som er skeptisk til noko som involverer kvitløk 😂

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, magnum_mauser said:

Men i fårikål, blir kvitløken veldig framtredande?

Det kommer jo selvsagt av hvor mye du har i. Om du har i bare ett fedd til 2kg kjøtt, og ikke sier det til noen, tipper jeg ingen som spiser det tenker på hvitløk i det hele tatt, men synes at fårikålen ble spesielt god. Du får prøve deg frem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Når jeg lager fårikal så koker jeg kjøttet først en time i ekstra salt vann med hel pepper, skummer av og klarner den litt. Enig i at koketid på 1,5 timer er for lite.

Etter en time har kjøttet tatt til seg godt med salt, krafta kan spes og jeg har i kål, gulrot og løk. Og lar det småputre til det er ferdig. Ofte 3 timer totalt for kjøttet sin del. 

Så kommer det jeg ikke har vært vant til hjemmefra.. krafta slås av og jevnes en smule med mel og smør. Det er noe jeg har fra vestlenningene jeg har jobbet med det siste 20 år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...