Jump to content

A-Tec lyddempere


bojan

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Hei skal handle en a-tec demper hos interarms i Porsgrunn som tar seg av kapping og mont,

Er det noen som har erfaring m butikken og hva er mirage?

 

Mirage er varmeskjelvinger i lufta. Du kan se det over varm asfalt feks. Det samme får du over pipa/demperen når den begynner å bli varm, og da er det nesten umulig å se skikkelig i kikkertsiktet.

Vet ikke noe om butikken.

Link to comment
Share on other sites

Har vel i grunn samme erfaring med min TMM-5 demper, som eg bruker på 6.5x55 og .223. Du skal ikkje skyte så forbaske mange skudd før det kjem Mirage. Men eg valgte demperen ut frå lengd og vekt, og at ein i tillegg kan bygge den ut med fleire moduler. Så eg er i grunn kjempefornøyd med demperen så langt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er og på jakt etter en lyddemper,

og både TMM5 og TMM6 er sterke kandidater.

 

Er det noen her inne med bilder av riflen sin påmontert en av disse?

 

Jeg la ut bilde av børsa mi med TMM-6 demper i .376 Steyr tråden her for en stund siden.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=3696&st=0&sk=t&sd=a&start=20

 

Er godt fornøyd med demperen. Tar rekylen på .376'en ned til ca .308 nivå og kan ikke se at det skal bli problem med mirage eller å skyte uten hørselsvern i jaktsammenheng.

Link to comment
Share on other sites

hallo. jeg har en tikka t3 superwamint i 22-250, med tmm-5 demper. var å skjøt litt i dag, og etter andre skuddet begynte jeg å se dårlig i kikkerten:( var riktignok nærmere -10 ute, men fant fram ett sett med ekstra sokker i sekken, og tredde den over demeren og klyppet hull i tuppen. problemet forsvant, og jeg skjøt 12 skudd på rappen, før det kom tilbake, og jeg måtte ta en liten pause...

Link to comment
Share on other sites

jeg har en TMM5 med litt ekstra moduler... bruker den til 308 sub og til 223 (full kraft). vært godt fornøyd med dempingen og føler ikke miragen er verre her enn på mange andre, men føler kanskje at aluminiumen har tært litt inni den selv etter relativt få skudd, men det er kanskje fordi jeg ikke har kunnet åpne andre alu dempere så det kan sånt sett være de er like ille de...

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som har prøvd det, men han syntes ikke det hjalp spesielt mye!

Kjøpte seg da ett av disse neopren trekka som mann trer over. Disse funker etter det han sir veldig bra, antageli forde de er tykkere og dermed "isolerer" bedre :roll:

 

Skal gå til annskaffelse av et par sånne trekk selv til mine dempere :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd meg på en løsning på mirageproblemet på mine våpen!

Kjøpte et Sauer miragebånd fra Landrø (43,-)

Slangeklemme fra Claes Ohlsson (13,-)

Klemme for oppheng av dusjforheng (??)

 

Festet klemma rundt kikkertmontasjen og slangeklemma rund demperen med en liten "krok" i mellom.

Så er det bare å feste båndet i mellom klemma og kroken!

Hva tror dere? I alle fall rimelig!

 

(Skulle gjerne lagt med bilder men vet ikke hvordan!)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Har nylig fått en A tec Maxim titan på en K95 257 wby pipe. 65 cm. Den demper helt fantastisk. Rått. Treff punktet gikk 3 cm ned på 100 meter ellers ingen endring i treffpunkt. Mirage er et problem ,men jeg skyter jo ikke mange skudd i rekke følge med en K95. Alt i alt meget fornøyd med A tec Maxim. :D:D

Link to comment
Share on other sites

Har A-tec maxim på min 243w. Meget fornøyd med demping og kvalitet.

 

Hvilke kaliber er maximen til på .243'n din?

Har du kappa løpet? evt. kronografert før og etter?

 

Har selv en .243 jeg skal få montert maxim på, men er usikker på om jeg skal velge 8mm demper så jeg kan få gjenga opp mausern og brukt samme dempern.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...