Jump to content

Bytte Glock ramme hos S&SS?


Baldur

Recommended Posts

Hei, lurte på om noen her inne har byttet ramme på sin Glock gjennom S&SS? Har lest her på forumet at man kan sende dem sin gamle ramme og at de kan bytte denne ut med en ny (uten søknad?), stemmer dette, eller må man søke om ny ramme i tillegg?

 

Rammen som er på min er blitt ødelagt etter mange år med DIY stippling av ymse kvalitet.

 

Prøvde å sende mail til S&SS men går relativt lang tid mellom hver gang jeg får svar, så lurte på om noen her inne kan hjelpe.

 

takk

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, arsenal said:

Jeg har byttet ramme på en Glock 17. Dette ble ikke gjort direkte med S&SS, men via Våpensøilen. De bestilte rammen fra S&SS. Når den kom leverte jeg inn den gamle til Våpensøilen. Trengte ikke søknad.

 

Takk for svar. Er det lenge siden du gjorde dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har noen mer informasjon om dette?

Ønsker egentlig å kjøpe en tilleggsramme ikke bytte ut den jeg har, men finner ingen som har til salgs. Ingen forhanldere som virker å ha dette på lager, og finner knapt noe resultat på nett utenom Brownells som har rammer til G19, men ser selv etter ramme til Glock 17 4 gen. @Baldur fant du utav noe vedr ramme? 

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor? @RausheimOm det koster 3-4000 er det greit for min del liksom.
Ønsker bare å kjøpe selve ramma, er på jakt etter OD Green/Coyote farget ramme som virker å være umulig å oppdrive i Norge. 

 

On 3/4/2022 at 3:54 PM, Rausheim said:

Du vil nok både praktisk og økonomisk komme bedre ut av det, ved å bare kjøpe en ny komplett pistol.

Link to comment
Share on other sites

Stat 0 skrev (På 4.3.2022 den 14.49):

Har noen mer informasjon om dette?

Ønsker egentlig å kjøpe en tilleggsramme ikke bytte ut den jeg har, men finner ingen som har til salgs. Ingen forhanldere som virker å ha dette på lager, og finner knapt noe resultat på nett utenom Brownells som har rammer til G19, men ser selv etter ramme til Glock 17 4 gen. @Baldur fant du utav noe vedr ramme? 

 

Hei, ja det gjorde jeg. Fikk byttet ramme hos S&SS uten problem.

 

Hørte først med S&SS om de hadde den aktuelle rammen inne, det hadde de.

Så leverte jeg bare rammen min inn på mitt lokale våpenkontor og fikk stempel og underskrift på at den aktuelle delen var levert (på et skjema jeg laget selv). Sendte bekreftelse på dette på mail til S&SS som deretter sendte meg ny ramme.
Null stress

 

EDIT: så nå at du hadde planer om å kjøpe en ny ramme som ekstra. Det aner jeg ikke hvordan du gjør men antar du må søke på ny del osv osv, S&SS hadde i alle fall rammer inne når jeg byttet

Edited by Baldur
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...