Jump to content

Billigste våpenskap over 150kg?


gert

Recommended Posts

I dag har jeg et PSSO SN/5 S5-1 på 103kg. For å slippe å skru det fast, må jeg eventuelt kjøpe to vektplater til totalt 2600kr. Jeg vurderer å kjøpe et skap på 150kg i stedet, og selge mitt, da det er dårlig med monteringsmuligheter der jeg ønsker å ha skapet i det nye huset. Men siden prisjakt ikke har noen kategopri for våpenskap, blir det mye søk og klikk for å finne de som både er over 150kg, og er budsjettvennlige.

 

Er det noen som vet hva det billigste skapet på over 150kg er?

 

red: Kan legge til at jeg i og for seg har god plass i skapet, har ingen langpang enda, og kun planer om fire-fem på lang sikt. Så det kan nok også være et alternativ å feste noe bly eller stål inne i skapet, men jeg vil trenge 47kg lodd i tilfelle, det er jo en del...

Edited by gert
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Hadde vært enklere hvis våpenskapet kunne stå i kjelleren, der det kunne blitt borret fast i betong, men der blir det stående midt i glaninga i kjellerstua. Jeg føler det er tryggere å ha våpenskapet på et rom der ingen andre folk enn meg og madammen har noe å gjøre. Inkludert både eventuelle fremtidige barn, og gjester. Dagens eier har våpenskapet i et innebygd skap på soverommet, men dårlig med godt nok feste der. Da må jeg nok eventuelt rive meg inn til reisverk og skru fast en ekstra stender eller to som havner i nærheten av skruehullene. Et våpenskap på 150kg der hadde vært perfekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dette tenkte jeg også på

når jeg søkte om våpen for første gang i Februar tidligere i år. Ville absolutt ikke bolte fast et tungt skap. Var redd for både det en og andre. Om jeg i det hele tatt fikk montert det, kunne skruene løsne og skapet drar med seg veggen ned?

 

masse å tenke på. Hva slags drill med slagbor trenger jeg, mur, betong eller trebor, skrue typer etc...

 

et skap på over 150kg får man ikke flyttet på, det står helt stille, det er kanskje derfor det er der grensen er. 
 

jeg endre til slutt opp med å kjøpe Raufoss safehouse våpenskap som veier 19/20kg. Montert enkelt opp på vegg med 2 universalskruer i mur/betongvegg. Oppbevarer sluttstykke og flere ammunisjon esker i skapet og er fortsatt mye plass til mer utstyr.

 

angrer ikke en dag på dette skapet.

 

 

https://www.sikkerheten-selv.no/produkter/brannsafe-og-skap/vapenskap/vapenskap-handvapen/raufoss-safehouse-vapenskap-for-handvapen/?gbraid=0AAAAAD9xRc-_iDXGs7HghdPsnUuWxP3fd&gclid=EAIaIQobChMItoCYwbb_8gIVi9ayCh2cGAUSEAQYAiABEgKA_PD_BwE

Edited by Henning938282
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...