Jump to content

Hjemmelading hagle


MadsAA

Recommended Posts

 

Er det noen som kan hjelpe meg med noen gode tips og råd til hjemmelading.

Har kjøpt Lyman 5th edition boka.

Jeg trenger litt annen info om hva som finnes på markedet i Norge?
Norske nettsteder, samt hvilke merker av kuler, krutt, wads og tennhetter. Hadde tenkt å lade mest ammo til bane i første omgang og få inn mengdetrening. 
Er det det noe og spare på det?

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Og velkommen til en til tider frustrende del av lade hobbyen.. Skal prøve å svare etter beste evne. 

 

Krutt, jeg har prøvd ulike varianter pr idag bruker jeg mest vectan a0 og a1. Jaktdepotet selger dette 

 

Tennhetter har jeg brukt en del cheddite, men tror det er vanskelig og skaffe disse nu. Er en tråd om det fra denne uka lenger ned. 

 

Wads, hagl etc har jeg bestillt fra Italia. Liker aller best italienske wads kontra amerikanske, da disse tetter bedre i europeiske hylser .

Ikke mange butikker i Norge som fører komponenter, så er redd du må ut av landet for å få ett større utvalg å velge i(om ikke kommet noe nytt siste tiden) 

 

Når det gjelder å lade til leirduer, så e det ett økonomisk tapsprosjekt imo. Jaktammo sparer du en god del på(om du ser bort fra investeringskostnaden) 

 

Håper dette gav deg noen svar. 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...