Jump to content

Baksikte til Brno 2, noen som har liggende?


LR22

Recommended Posts

Hei
Hvis noen har et baksikte til Brno 2 liggende så er jeg interessert i å kjøpe.
Er vel mange her som kjører kun kikkersikte vil jeg tro, kanskje også har kappet løp.
Og dermed kan ikke børsa bli orginal igjen.

Fikk tak en fin gammel Brno 2 fra 1967 uten baksikte, så kjekt å ha den komplett.
 

Link to comment
Share on other sites

Er en egen sjarm med old school våpen. Har en CZ Brno 2 1987 fra før, men finish og sluttstykkegangen
kan ikke sammenlignes med 1967 utgaven. Presisjonen i 1987 utgaven er bra riktignok.
Men 1967 utgaven virker veldig lovende. 3 øverste serier er SK standard. De 2 nederste er CCI. 

Edited by LR22
Link to comment
Share on other sites

Har en Brno 1 også fra 1950. Den har slikeglatt sluttstykkegang og enda bedre finish.
Holder på å tilpasse en fin 452 stokk til den. Orginalstokken er litt liten og trenger ny lakk evt olje. 

 

 

Screenshot_2021-07-19-19-28-04-592_com.google.android.apps.photos~2.jpg

Edited by LR22
Link to comment
Share on other sites

Har blitt veldig glad i min Brno 2 fra 1957 jeg. Men sliter litt med utkast. Er ikke sikke rpå ha som skjer, men noen av tomhylsene havner rett tilbake igjen og bokkerer bolten. Mulig jeg må¨være mer brutal i ladegrepene, eller at utkasteren er slett. Men kan jo hende de kastes rett i kikkersiktet og blir slått rett ned igjen. 

Men ja sluttstykket er smooth som bare det. 

 

Link to comment
Share on other sites

Kan det være du har byttet om ekstraktorne i bolten etter rens ?
Mener jeg gjorde det en gang.

Hvis riflen er godt brukt kan vel høyre ekstrator også bli slitt.
Så kanskje ny ekstrator eller prøve å file litt langs den så spissen kommer litt nærmere senter av bolten.
Se fra 11:45

 

 

Edited by LR22
Link to comment
Share on other sites

Nei, og da ville jeg nok hatt problemet hver gang Det skjer hos meg sånn ca ved vert 10 skudd eller så. Tomhylsa faller ned i utkasteråpningen. 
Skal på skytebanen i morgen, så skal enten sette opp kamera og se selv, eller få noen til å observere hva som skjer. 


 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...