Jump to content

Noen som har søkt på .50?


m00se

Recommended Posts

Ser nå på OSS sine facebooksider at de har bestilt første forsyning av .50 pistoler, blant annet Desert Eagle.

 

Noen som har lagt inn søknad?

 

Jeg har allerede S&W 629 til Magnum 2, så sålenge det ikke fins Magnum 3 holder jeg på revolvern.

Link to comment
Share on other sites

Det var tidligere et eksplisitt forbud mot enhåndsvåpen med kulediameter større enn .455", ergo fikk du ikke kjøpt revolvere i 45-70 Gov eller 500 S&W her til lands. POD hadde nok tenkt at de også sperret for S&W XVR i 460S&W, men den bruker ikke kuler i .460 men .452 😛 

 

Nå har POD erkjent at en skurk med våpen i "600 kanon" er mindre farlig en en skurk med 9x19 så forbudet ble skrevet ut av den ny loven/forskriften som kom i sommer...

Og de har endelig spesifisert at forbudet mot 12.7 egentlig betyr forbud mot 12.7x99 og skal ikke forstås som et forbud mot våpen hvor kulediameteren er 12.7mm eller høyere.

 

Slik uforstand på våpenkontorene har tidligere ført til avslag på jaktvåpen i 500 Jeffery og andre kjente småviltkalibre:-)

Nå er alt under 20mm greit, så lenge det ikke er militært eller AP.

 

 

Edited by Wintel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2021 at 3:04 PM, fleskebacon said:

 

 

Teknisk sett er det vel .357 eller .44 magnum som er en "ordentlig" Desert Eagle, for oss som vil ha ting i sitt opprinnelige kaliber. Men jeg skjønner selvsagt hva du mener. :)

Den kom først i .357 ja, så det er jo den "ordentlige".

Men nå er det jo designet en .429DE spesielt for de også da.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/.429_DE

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det var nytt for meg at den kom i de mindre kaliberene først.

 

Men med "ordentlig" mente jeg vel heller nettopp det at når lekmenn snakker om Deagle er det jo 50 som teller.

 

Kan godt forestille meg at folk flest som har våpenkunnskap fra film og spill ikke vet om at den fins i .357 og .44 engang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 6/24/2021 at 3:10 PM, Wintel said:

 

Du, 20mm er vel ikke forbudt!? Jeg har nå 1 ledig plass i jakt garderoben å den tenkte jeg 20x102vulcan med 40cm jaktprofil løp, karbonfiber skjefte å billig vortex til reinsjakta. Ikke kom her å si jeg må klare meg med 338 norma..

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...