Jump to content

Handle brukte luftvåpen fra private selgere eller våpenbutikker i UK, er det praktisk mulig?


Helmet

Recommended Posts

Ser på gunstar.co.uk at det omsettes en del interessante luftvåpen der, men jeg har ingen erfaring eller kunnskap om våpenhandel fra UK, annet en enkelte deler på Ebay. Er det noen her som har gjort dette eller vet om det er praktisk mulig å handle bruke luftvåpen derfra?

Edited by Helmet
Link to comment
Share on other sites

  • Helmet changed the title to Handle brukte luftvåpen fra private selgere eller våpenbutikker i UK, er det praktisk mulig?

Slik det ser ut fra regelverket slik jeg kan lese det, er det fritt fram å kjøpe luftgevær i England, opp til en viss kulehastighet, hvis du er over 18 år. Jeg kan ikke se at du må være britisk statsborger foreks. I Scotland er det strengere. Der må du ha ett slags sertifikat for å få kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha forhørt meg med folk som driver med kjøp og salg av våpen både i Norge og UK, så slår jeg dette fra meg. Å kjøpe luftvåpen innad i UK er relativt greit, men å sende det ut av UK er visst et voldsomt styr. Synd, men sånn blir det når lover og regler blir basert på synsing og følelser, og ikke kunskap og fakta. 😕

Edited by Helmet
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...