Jump to content

300wby n570


madlychip

Recommended Posts

Hei, jeg har kjøpt en kg med n570 siden det var det eneste å få tak i på kort varsel. Men det er meget dårlig med data på dette kruttet. Skulle gjerne hatt data for 300wby med 180 grain swift a frame og eventuelt 208+212 hornady eld m.

Bruker cci magnum hetter og norma hylser. Rifla er en weatherby mark v.

Jeg er ute etter trygg start data + evt teoretisk max (som jeg kommer til og holde meg GODT under)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, beaker said:

 

Nei, kjenner ingen som har det og stoler ikke nok på mine antagelser til å bare kjøre på.

1 hour ago, pererik said:

Sånn ser det ut med 82gr N570 i GRT som gir 3612Bar og nærmer seg maks.

300wbm180swift.Aframe.N570.82gr.png

Takk😁 tenkte faktisk at å starte rett under 80gn siden det blir "rett" ift 300 norma data. Jeg Må få tak i dette programmet😊

Link to comment
Share on other sites

Liten update. Jeg har nå drevet å ladet med vectan tubal 7000, og fikk tatt storviltprøven med denne ladningen: 180grain a frame, norma hylse, cci large magnum, 75 grains tubal 7000.

 

Har brukt nobel sport sine data, men nå kjørt jeg det gjennom grt og der kommer det opp at jeg får noe sinsykt til overtrykk med denne ladningen. Pusher 80 000 psi å 3200fps står det. Nå ble jeg litt skremt. Kan det stemme at det utgjør en så enorm forskjell fra partisjon til swift i samme kule vekt? Merket ikke noe treg sluttstykke gang eller galt med hylsene. Men nå tror jeg nesten at jeg har bæsja på leggen noe heftig

Edited by madlychip
Link to comment
Share on other sites

Får samme resultat her. Ser ikke ut som at tubal 7000 er veldig lite verifisert i GRT enda. Ser grafen når man velger krutt ikke er grønn slik som mange Vit og Norma krutt er. Da må man ta resultatene fra simuleringene med mer enn en klype salt. Kanskje du må få målt farta med en litt lavere ladning å se om det stemmer med simuleringene du gjør i GRT?

Edited by vux
Link to comment
Share on other sites

On 5/29/2021 at 11:33 PM, Elgjaeger said:

Skyter også litt 300 wby, både 200 gn Swift og 180 gn ttsx, men er liksom Norma MRP som er krutt til dette kaliberet…..

har forstått at det er mrp/ n15 som gjelder. men det er ikke å få tak i lokalt for tiden... jeg har tubal 7000, s062, v140, v570,v310 og n11 å velge i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...