Jump to content

Montasje til kombi


frontier

Recommended Posts

Skal investere i sikte til nyinnkjøpt sabatti kombi, 12/76-7X57R. Holografi uaktuelt, da bruksområdet også vil være vinterjakt på fugl, samt august-gåsa.

 

Vurderer en Leupold European 1,25-4, evt andre "hurtige" sikter jeg bør se på?

 

Og viktigst: Fast vs avtagbar montasje? Noen som har erfaringer med MAK-montasje på Sabatti, når det gjelder stabilt treffpunkt?

Link to comment
Share on other sites

MAK er vel blant de mest anerkjente i den sjangeren og skulle være et sikkert valg. Kikket en gang på noen AntonioZoli originalmontasjer i Tyskland, merke med Zoli-logo på siden og det hele, men da jeg snudde dem fant jeg MAK-logoen på undersiden :wink:

 

Har hørt rykter om at det finnes en del kopier med bare en hendel i omløp og at originalen kjennetegnes nettopp ved to hendler.

 

Ellers får man også svingmontasjer fra EAW som passer på sporet. Denne løsningen koster vel litt mer og gir noe mer byggehøyde....

Link to comment
Share on other sites

 

Ellers får man også svingmontasjer fra EAW som passer på sporet. Denne løsningen koster vel litt mer og gir noe mer byggehøyde....

 

Hvis du velger en EAW hebelchwenk svingmontasje , bygger den ikke mer enn en hakemontasje. Og den er hårfint billigere. Jeg har en slik på drillingen min, og det fine med den, er at med ett sett ekstra ringer kan man ha ett par alternative siktermidler.

Jeg foreks. har en Aimpoint 7000C , og en S&B kikkert til drillingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...