Jump to content

Høyere forsikte sauer


Ggnfnelwllwlwl

Recommended Posts

20 minutes ago, bardp said:

Den teorien får jeg ikke til å stemme. Forsiktet bør jo stemme med baksiktet. Men vil du ha høyere forsikte er det jo bare å kjøpe et.

Høyere forsikte vil jo kun gjøre noe med knappen på baksikte vel? Færre knepp på lenger hold med høyere forsikte?

Link to comment
Share on other sites

Nei et høyere forsikte vil ikke hjelpe på verken kort løp eller omstilling mellom 22 og 6,5. Men det er jo noen av oss som fremdeles har et gammel G-Busk sikte med adapter på sauer 200 str. Da kommer baksiktet noe høyere og for da å få det til å stemme må em ha et høyere forsikte.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, boble said:

Ikke kort løp. Krokete, som i at løpet ikke er sentrert i pipa.

 

Og jo, hvis du har 6,5 og 22-sett og kun ett diopter får du færre knepp mellom dem hvis siktet på 6,5-pipa har tre prikker og 22-settet har én. 😉

Får du løp som trenger nytt forsikte så er der bare å reklamere på det syntes jeg. Er veldig få sauer løp som blir feilprodusert, men kan skje ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Låner denne litt.

Vil vel tro at jo kortere pipe desto høyere framsikte for å kunne skyte inn på 100m uten å "bunne" baksikte. Hvilket alternativ vil passe best på en med 62cm lang pipe og fortsatt ha noen knepp å gå på ( 4-5 knepp til gode)?

Hvilken diameter har hullet som skal inn på pipa?

Link to comment
Share on other sites

Du sier noe der🤔

Det er kjerringa som har fått skytelysten tilbake og kjøpt seg Sauer uten forsikte, så blir vel ikke brukt på så enorme lange hold. Lenge siden jeg selv skjøt med diopter, men skjøt litt på lengre hold da. Nå sitter det kikkert på min Sauer. Skyter nå i kikkertklassen av helsemessige årsaker.

Så du anbefaler 3 prikks til pipelengde 62cm lang pipe?

Pipa har diameter på 18mm. Er dette standard på forsikter til Sauer STR 200?

Link to comment
Share on other sites

Om det er 18mm pipe som er 62 cm er det en jaktfeltpipe eller no sånn. Den er ikke godkjent i dfs forresten, om du skal skyte i klasser man benytter diopter.

Uansett. Omtrent alle forsikter som er i handel i dag er 21mm.

Edited by høggern
skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...