Jump to content

Oppbevaring av hjemmeladd ammunisjon


ATS

Recommended Posts

Jeg har vært flink å oppbevart alle min hjemmeladd ammunisjon i ammunisjonsbokser. Men nå har jeg begynt å lade litt større volum til en AR-15 som jeg har brukt litt mer i det siste, og da tenkte jeg å stable de i esker slik 50 pakker med ammunisjon ofte kommer i. Men så lurte jeg på om jeg like greit bare kan la de ligge løst i en stor eske eller kasse så lenge jeg ikke rister mye rundt på denne kassen etterpå. 

Har dere noen innspill? Hva gjør dere som lader mye?

Link to comment
Share on other sites

Det er i grunn rart, for jeg tror aldri jeg har sett skyttere på banen vår som kommer med patroner løs i en eske/pose/bøtte. Bare i ammunisjonsbokser. Kanskje fordi det er en NJFF bane hvor de fleste skyttere ikke skyter så mye...

Link to comment
Share on other sites

Nei når jeg drar på banen lader jeg opp 10-15 5 skudsmagasiner og fyller opp en 50 skudds patronboks før jeg drar dit. Bøtte er så upraktisk i feltveska. Men for å oppbevare 10.000 6,5x55 skudd hjemme er de praktiske.

Edited by bardp
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Fysikeren said:

Det er i grunn rart, for jeg tror aldri jeg har sett skyttere på banen vår som kommer med patroner løs i en eske/pose/bøtte. Bare i ammunisjonsbokser. Kanskje fordi det er en NJFF bane hvor de fleste skyttere ikke skyter så mye...

Jeg oppbevarer patronene i diverse papp og plastesker. Disse tåler ikke særlig godt transport og håndtering, så jeg fyller gjerne 10 magasiner med patroner før jeg drar hjemmefra, og kanskje en 50 skudds MTM-boks også. Eller jeg slår en tape rundt isboksen og tar den med på banen.  Det er jo sjelden man trenger å ta med 400 skudd...

 

IMG_2744.jpeg.69372c01dfe0313bcc32a82cab9a590b.jpeg

 

IMG_3067.jpeg.4fcf3e3247cc7dad2c2bccfb874a9472.jpeg

 

K

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...