Jump to content

Liten demper til elgbørse.


bardp

Recommended Posts

Nå er det kun min gamle mauser i 30-06 av mine jaktrifler som ikke har lyddemper og da er det vel på tide å få demper på den også.  Det er en gammel HV mauser med ny laminatstokk kikkertsikte og meget bra KV avtrekk. Dette er kun en reserverifle som jentungen fra tid til annen har lånt når hun har vært med på elgjakt. Ønsker å gjenge pipen opp med 14x1 slik at jeg mulighet å bruke de demperne jeg allerede har på den, men vil kjøpe en egen enkel liten demper til den. Så kommer spørsmålene skal jeg kappe noe av pipa og hvilken demper bøer en velge.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang er pipa nå? 

Jeg hadde nok ikke gått under 51 og om balansen med demper er ok 56. 
Jeg er meget fornøyd med min Freyr Devik 149 på min lettvekts 308 som sparker omtrent som en vanlig 30-06. 
 

Link to comment
Share on other sites

Hadde heller ikke lyst å kappe noe særlig på rifla mi, men måtte ta ca 8 cm da jeg skulle få den gjenget, for å få god nok brystning. Så nå er den 53 cm, orginalen var 61. 
Demperen er en 10 år gammel modell jeg fikk av kompisen, så den er litt lang. Men skal ikke snike med den i krattskogen så det er greit :-D


 

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg målt løpet og det var 60 cm. Da jeg skal ha 14x1 gjenger er det også tukt nokk. Tenker jeg får kappet av 4 cm slik at jeg sitter igjen med 56 cm løp tror det blir bra nokk til å få fart på de litt tingere kulene også.

Så er spørsmålet hvilken demper en skal kjøpe den bør være lett som mulig og bygge minst mulig på løpslengden trenger ikke å tåle mange skudd etter værandre. Moen med forslag her?

En ONE Norseman hadde jo sikkert vært bra men den ser jo ikke ut til å komme i salg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...